Promo Ova mama je gejmer

13:37 Hi-Tech 2

Danica Manojlović | 22. 02. 2019.

OVA MAMA JE GEJMER! Roze VS Crno-Beli gejming! Nova kolumna Danice Manojlović

Ova nedelje je bila interesantna i moram priznati da sam se dvoumila oko naslova teksta. Mogao je isti biti bombastičan jer materijala baš ima, ali mislim da je i ovaj interesantan

Roze

Pre godinu dana pisala sam o podelama unatar gejminga kada su u pitanju žene gejmeri.

“Zato što je, na žalost, u gejmingu dosta izražena podela na gejmere i gejmerke. To je jedina zamerka koju ja imam kada je ovaj sport u pitanju. Neki su mišljenja da je to zbog toga što devojčice nisu zainteresovane za igranje, a ja i meni slični smatramo da je tu kriva podela na polove koja se stvara od malena, i robovanje stereotipovima. Kada saznate da čekate dete postavlja se pitanje roze ili plave boje. Ako je dečak, onda vam donose igračke vezane za ratovanje, vožnju, majstorisanje i sport. Ako je devojčica, tu su princeze, pčelice, jednorozi, šminkanje, šivenje i čitanje. U igraonicama koje su sada nezaobilazne za proslavljanje rođendana imamo podele na stvari koje rade dečaci i igre koje animatori daju devojčicama. Zajedničke aktivnosti se nekako uvek ostave za kraj. A igraonice za malo stariju decu obavezno imaju deo za igranje na konzolama. Koliko ste puta samo čuli kako neka mama kaže „Nemoj tamo, to je za dečake“ kada neka devojčica poželi da se igra sa njima. U moje vreme se od prvih razreda pa na dalje znalo da dečaci igraju klikere i fudbal a devojčice lastiš i košarku. Vremena su se promenila ali su stvari i dalje ostale muške i ženske. I red je da se to promeni.“

Promo Ova mama je gejmer

Jedan od predloga su bile i periferije za gejmerke. I samo godinu dana posle teksta imamo hit u svetu - ROZE profi opremu. Ne samo periferije već i gejmerke stolice. Koliko je priča ozbiljna govori činjenica da je i brend poznat po svom zelenom znaku izbacio na tržište i gejmerski laptop sa promenjenom bojom znaka. Roze i zeleno ipak nekako nisu u trendu.  I nisu samo periferije počele da menjaju boje.

Ako ste imali sreće da odigrate najnoviji FAR CRY NEW DAWN nemoguće je da niste primetili subliminalnu poruku pozadine igre. Meni je najupadljivije u celoj igri procenat roze boje. Počinje sa cvećem a onda su tu i roze martinke, oružje, odsjaj svetla, staklo na kacigi, grafiti... Mislite da je to slučajnost?

Crno – belo

Pre par dana je naša gejmerka i novinarka NEPENTHE napisala tekst „Dok zarade u svetu rastu, naša LoL scena stagnira“ koji je samo „zagrebao“ po temi o kojoj sam takođe pisala. Po njoj, glavni problem su, pored neshvaćenosti gejminga,  sponzorstva i kompanije koje kod nas nisu spremne da ulažu u gejming. Ono o čemu ona nije pisala, a znam da je takođe svesna i tog problema su loša iskustva.

Prošle godine sam napisala:

„Ljudi koji su do sada bili u nekim drugim profesijama predaju papire za esport udruženja i obilaze firme sa pričama da su jedini zvanični a nemaju još ni papir da su se i osnovali. Ukoliko postavite par osnovnih pitanja o tome kako su i šta zamislili, priča kreće od početka jer nemaju nikakvu viziju sem da budu jedini zvanični i uvode pravila drugima. Ja jesam za to da zvanični ograni države stanu iza Esporta i da se uvedu pravila. O tome sam već pisala. Samo se nadam da će to stvarno biti neko ko poznaje i voli Esport.

Promo Ova mama je gejmer

Firme koje su isti ti jurili i nudili saradnju su možda i raspoložene da uđu u priču i shvate potencijal gejminga. Pitanje je samo da li će njihovo ulaganje biti opravdano ili će se povući sa lošim iskustvom I zatvoriti vrata nekome ko bi stvarno opravdao ta ulaganja? Gejmeri koje sam intervjuisala u emisiji „Život gejmera“ su bili ogorčeni na naše kompanije i njihovu „nezainteresovanosti“ za sponzorstva. Kada bi se kamere isključile, pokušavala sam da im objasnim da donekle i gejmeri greše. Za sponzorstva je potrebno da imaju plan. Da objasne šta bi firma time dobila a ne samo da traže šta im treba i da se pozivaju na to šta je u svetu. Možda neki gejmer sa ovih prostora, sa 20 godina zarađuje mesečno moju skoro trogodišnju platu i vozi najnovije Audi automobile po raspoloženju. Ali to se ne dešava kod nas. I niko ovde ne treba da očekuje da će moći toliko da zarađuje. Kao da nam svima fali neka doza realnosti kada pravimo planove za investicije. Kao da je sve postalo START i GAME OVER.“

Komentari ispod teksta koji je NEPENTHE objavila samo potvrđuju koliko je kod nas sve crno i belo. Istina je kao i uvek negde u sredini. IT kompanije JESU prve ušle u priču sa gejmingom ali su se prve i „opekle“ velikim obećanjima pojedinih organizatora turnira. Od zarada su imali najčešće minuse. Opravdanja za greške su bile da su dobili dobru reklamu. Pitanje je, da li su tim firmama bile potrebne reklame ili su njihova imena bile reklame turnira? Želja nekih da na organizaciji turnira zarade prosečnu godišnju platu je dovela to toga da se svi koji veruju u gejming sada stavljaju u isti koš. I vrata nekih uspešnih kompanija do daljnjeg su zatvorena za gejming. Koliko je situacija na našoj sceni specifična, može se  videti i po najavama velikog finala LoL-a koji pored imprensivnog fonda nagrada nema ni jednog sponzora iz sveta IT-ja i gaming brendova zastupljenih na našem tržištu.

Mislim da se vrednim i poštenim ljudima trud na kraju uvek isplati i prepozna, pa sam nekako optimista da će se i situacija na našoj gejming sceni promeniti.

www.indijankadanka.com



Bora Stanisavljević

22.02.2019. 21:22

Nazalost, dosta ljudi kod nas se bavi gamingom iako nemaju 10 sati u protekle 2 nedelje. Ma kakve 2 nedelje, nemaju cak 10 sati provedenih u nekoj online igri ili uopste u igri u zadnja 2 meseca a sebi stavljaju ime "gejmer". Dosta njih ce dobiti i neke nagrade samo na nekoj reci, a da nema direktno dokumenta da su to oni uradili i koliko su oni uopste zasluzni. Kolumna je super i podrzavam je samo napred! Idemo ka boljoj situaciji u gejmingu na nasim prostorima. Dosta se moze izvuci korisnog iz njega kako za nas um tako i za druge privredne grane drzava.


Zajebo sponzora

22.02.2019. 17:04

Problem postoji jer ljudi koji imaju znanja nemaju vremena da se bave stvarima koje drustvo ne razume, pa su u prednosti 'strucnjaci' za brzi obrt sredstava, u ovom slucaju vi ste taj ''strucnjak''. Takodje, ako pogledamo, sta vi znate o e-sportu ili bilo kojoj igri? Nisam video da ste ikada igrali neku online igru, a pricate o e-sportu. Da li vi ovo opisujete sebe dok ste uzeli pare za gaming sekciju da ispromovisete neke brendove klincima koji ne znaju ni sta je e-sport? Kako ste to vi dobili nagradu za najbolju mamu u Engleskoj ili gde vec, kad nema nijedan jedini dokaz da ste vi prava mama gejmer? Verujem da zene koje su bile prijavljene tamo znaju da igraju barem jednu noviju igru. Kakav je to e-sport u kom dovodite Suzanu Mancic aka propalu porno glumicu da glumi neki ziri? I cek cek, sta bese, obecanja da dolazi Trust automobil, gde nestade to? Ma nije valjda da carina nije dozvolila da udje auto u Srbiju? Srecno u pisanju ove propale kolumne. Popularni ste mozda medju napaljenim klincima i imponuje vam da vas nazivaju milfarom. Ko danas prica o e-sportu, bolje da se pokrijete. Pozdrav! PS, znam da ovo verovatno necete ni da objavite ali sta je tu je, bitno je da procitate ;)


Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]