Pixabay

10:38 Lifestyle 0

Daily Mail/informer.rs | 11. 07. 2017.

TAJNA VITKE LINIJE! Nećete verovati: Da biste bili tvigi treba da ubacite još jedan RUČAK!

Uz rast popularnosti povreemenog gladovanja, novih dijeta i smenskog radnog vremena, neki ljudi teško uspevaju da redovno jedu. Posledica je uporni višak kilograma, praćen različitim zdravstvenim tegobama

Poznata australijska dijetetičarka Suzi Barel se nedavno bavila ovom temom i opisala u koje vreme bi bilo optimalno da imate obroke, kako biste sagoreli najviše kalorija i izbegli gojenje.

Doručak između 7 i 8h

Suzi kaže da bi ljudi trebalo da doručkuju nedugo posle ustajanja, kako bi prirodno pokrenuli metabolizam. 

Ona preporučuje da dan započinjete probioticima, a doručak završavate zelenim čajem. 

Proteini su ključni za ovaj obrok i Suzi preporučuje jaja sa povrćem, gusti jogurt sa voćem ili nemasni sir sa nekim integralnim žitaricama. 

Shutterstock

- Ovo će vas držati sitim celo jutro, ali i pomoći u stabiliziaciji insulina - kaže ona. 

- Insulin reguliše glukozu i metabolizam masti u telu, što je ključ dugoročnog održavanja telesne težine.

Ručak: između 11 i 12h i 14 i 15h

Ručak je, smatra Suzi, podjednako važan kao i doručak. 

Ona kaže da ovaj obrok treba uzimati tri do četiri sata posle doručka, odnosno onda kada ogladnite. 

Da bi se izbeglo beskorisno "grickanje" između obroka, ona savetuje dva manja ručka: jedan oko podneva, a drugi oko 14-15h. 

- Ako dan započnete rano, kasno vam je da čekate 15h kako biste ručali - kaže ona. 

Suzi kaže da bi ručak trebalo da predstavlja zdravu mešavinu ugljenih hidrata, salate i proteina. 

Shutterstock

- Nedavna studija objavljena u Nutrition Journal-u pokazala je da ljudi su se koji su uzimali pola avokada uz ručak, duže osećali sitim i da su imali niži nivo glukoze od ispitanika koji nisu jeli ovaj plod - objašnjava ona i preporučuje da se posle ručka psihički pripremite za večeru, jer posle 16 časova, motivisanost za pridržavanje zdravih načela ishrane, počinje da opada. 

- Kasnije popodne može doći do prejedanja i čežnje za šećerima i zato je potrebno da oko 16h osmislite neku pametnu užinu. Dobra opcija je neka integralna tortilja sa sirom ili nemasnim mesom, integralni krekeri sa sirom i malo krastavca i paradajza ili zamena za obrok u vidu proteinskog šejka sa voćem i semenkama - kaže ona.

Večera do 20h

Kasna večera i rani doručak se ne uklapaju, jer je svake noći potrebno da provedemo između 10 i 12 sati bez hrane. Ona smatra da poslednji obrok treba da pojedete do 20 časova - što ranije, to bolje. 

printscreen

Za večeru bi bilo poželjno da birate laganije obroke poput čorbica ili supa.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]