stocksnap.io

16:25 Lifestyle 0

Dioptrija.hr/Informer.rs | 03. 09. 2017.

DEPRESIJA NAKON GODIŠNJEG ODMORA - kako je izbeći?

Rešite brzinski kviz i saznajte šta sve možete da uradite da odagnate depresiju nakon povratka s puta

Šta od navedenog uradite kada se vratite s odličnog puta? 

a) Odete u krevet, iako ste se odmorili od puta
b) Odete na pivo i ignorišete hrpu nakupljenih računa bar nedelju dana
c) Upalite "Travel Channel" i ostavite ga upaljenog sve vreme (nakon što ste se vratili u krevet)
d) Pogledate svoj dom s laganim gađenjem i prezirom
e) Dva ili više od navedenog 

Budimo iskreni – vaš godišnji odmor može da bude nagrađujuće, emocionalno, pa i pomalo iscrpljujuće iskustvo. Možete da se osećate odlično, euforično, preplavljeno, pa čak i kao neka druga osoba. Nakon što ste videli mnoge lepe stvari na putu, može vam biti teško da nastavite dalje. Depresija se javlja nakon što uporedite način života kojim ste živeli na putu s realnošću koja vas je sačekala kod kuće. 

Iako neće učiniti da se osećate odlično kao dok ste npr. večerali u Veneciji ili nekoj drugoj privlačnoj destinaciji, ovih nekoliko ideja možda će pomoći da se osećate jednako dobro ili čak i bolje nego pre puta.

pixabay.com

1. Rešite se nemira 

Uz putovanje dolazi i određena doza ubrzanog ritma kojeg je teško rešiti se nakon povratka. Također je prisutan i efekt „usporavanja vremena“ kao posljedica doživljavanja novih iskustava ubrzanim ritmom. Kada se vratite kući, može se pojaviti nemir, jer ne radite ništa „novo, drugačije i uzbudljivo“ kao dok ste bili na putu. Ovaj nemir obično prolazi kroz tri do šest nedelja nakon povratka u svakodnevni život. Ako imate vremena, pokušajte da organizujete manje izlete u nadolazećim nedeljama nakon putovanja kako biste smanjili tu vrstu nemira. A depresija će nestajati polako. 

2. Postanite aktivniji 

Tokom puta ste možda shvatili da niste u najboljoj formi, a kako se na putu postepeno poboljšava forma, možda ste primetili da se osećate bolje. To može da vas inspiriše da se učlanite u teretanu ili počnete da trenirate neki sport kada se vratite kući. Kada postanete aktivniji, ne samo da ćete biti u boljoj formi tokom sledećeg putovanja, već to uveliko može da vam pomogne da pobedite potištenost koja sledi nakon povratka. Nije potrebno spominjati da ćete takođe izgubiti nakupljene kilograme.

stocksnap.io

3. Očistite kuću 

Zvuči kao neobičan predlog? Osim što je očigledno veoma praktično, čišćenje kuće pomoći će vam da razbistri glavu i pomogne da se ponovo povežete sa svakodnevnim okruženjem. Vaš dom može da vam se učini pomalo nepoznat i stran nakon promene nekoliko hotelskih soba zaredom. Čišćenje će vam takođe pomoći da pronađete fizički (i emocionalan) prostor za sve što ste doneli kući, a i nećete se saplitati o kofer svaki put kada izlazite iz sobe. Takođe možete radikalno da preuredite prostor ili napravite male promene, naročito stvarima koje ste doneli s puta, tako da ćete doslovno uživati u putovanju još dugo. 

4. Rešite se nepotrebnih stvari 

Život s koferom može vas dovesti do zaključka da vam je za ispunjen život potrebno zaista malo. Mnogi zato nakon puta bacaju stvari koje ne koriste, prodaju ih ili poklanjaju. Posedovanje manjeg broja stvari može da vam pomogne da se bolje fokusirate na trenutni život i pruži vam veći osećaj slobode. 

stocksnap.io

5. Odaberite novi hobi 

Tokom putovanja ste izloženi mnoštvu novih i drugačijih iskustava i stvari. Nakon povratka možete npr. početi da učite o novim kuhinjama, učite nove jezike itd. Ovakvi hobiji obično ne zahtevaju mnogo ulaganja, a daju vam osećaj koji je sličan onom kada ste na putu – da činite nešto novo prvi put. 

6. Steknite nova prijateljstva i poznanstva 

Kako biste osvežili pozitivna sećanja, možda nećete moći da odolite tome da drugima prepričavate detalje u vezi s putovanjem. Pošto su ljudi generalno znatiželjni i žele da čuju iskustva s dalekih mesta i kultura iz prve ruke, male su šanse da nećete biti zanimljivi. Za kolege i ljude koji vas ne poznaju dobro bićete poznati kao "putnik", što je uvek odlična tema za razgovor.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]