Shutterstock

20:48 Lifestyle 0

Informer | 08. 02. 2018.

SA SPISKOM SE MANJE TROŠI! Kako da uštedite kad idete u kupovinu!

Promotivne cene često su samo trikovi koji podstiču ljude da kupe ono što im ne treba

Što više kupac vidi, više će i kupiti, napominje Marion Nestle, autorka knjige "Šta jesti", u kojoj je između ostalog opisala i kako neki marketinški potezi u prodavnicama lako izvlače novac iz novčanika.

Reč je o sasvim običnim sitnicama o kojima i ne razmišljamo, a mogu debelo da okrnje kućni budžet. Jedno istraživanje je pokazalo da se čak oko 12 odsto neplanirano kupljenih proizvoda baci.
- U prodavnicu idite uvek sa spiskom, inače ćete nastaviti da trošite neracionalno - savetuje Nestle.

12 odsto neplanirano kupljenih proizvoda se baci

Obratite pažnju šta kupujete i da li vam je to zaista potrebno, a ove smernice će vam sigurno pomoći da bar malo uštedite.
* Ono što trgovci žele ili moraju prvo da prodaju nalazi se na prvim policama, i to uvek u visini očiju kupca. Proizvodi na takvim mestima prodaju se i do 30 odsto višoj ceni. Jedino se slatkiši nalaze malo niže, ali i to je s razlogom - treba da ih zapaze deca!
* Veće pakovanje nekog proizvoda privlači više pažnje kupaca, a u 40 odsto slučajeva oni su i skuplji, pokazala je američka studija. Na primer, proizvod od 100 g često je skuplji nego dva pakovanja od 50 g. Promotivne cene često su samo trikovi koji podstiču ljude da kupe ono što im ne treba.
* Zamke ne prestaju ni kad mislite kako ste kupili sve što treba. Energetska pića, "jeftine" čokoladice, bombone, sve to mami pored kase, a mnogi će ih iz nervoze, čekajući u redu, strpati u korpu.
* Već spremljeno meso, salate, kao i zapakovano voće i povrće možda štedi vreme, ali su često višestruko skuplji. Zdravije je i jeftinije kupiti obično meso i povrće, pa da ga sami pripremate.
* Pogledajte najviše i najniže police jer tamo obično stoje artikli proizvođača koji nisu najpopularniji, ali su često jeftiniji od poznatih brendova.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]