Shutterstock

19:30 Lifestyle 0

Ljubav & zdravlje | 20. 08. 2018.

BEZBOLAN POVRATAK NA POSAO: Ima li života posle odmora?

Samo jedna od četiri osobe vrati se sa odmora sveža, ali ćete uz male trikove lakše preboleti prelazni period i adaptirati se na staru, dobro poznatu rutinu

"Kako je bilo na odmoru?", pitaju vas na poslu prvog radnog dana, a vi se osećate kao da vam je pao mrak na oči. Nikome nije toliko potreban odmor kao onima koji su se s njega tek vratili, jer treba zameniti dve-tri nedelje na pesku za ostatak godine na oštrim stenama posla. Ipak, uz male trikove lakše ćete preboleti prelazni period i adaptirati se na staru, dobro poznatu rutinu.

Samo jedna od četiri osobe vrati se sa odmora sveža, a oko 80 procenata pati od stanja nalik depresiji koje je nazvano post holiday blues (postodmorska depresija). Karakterišu ga glavobolja, gubljenje interesovanja, neraspoloženje, razdražljivost i nedostatak koncentracije.

Ljudi koji su zadovoljni sobom, profesijom i poslom lakše se prilagođavaju povratku na radno mesto. Za razliku od njih, zaposlenima koji ne vole svoj posao ili rade na pozicijama kojima nisu dorasli ponovni povratak na posao pada veoma teško. Ali i jedni i drugi treba psihički polako da se spremaju za nove radne obaveze.

Vratite se kući tri dana ranije

Koliko god da vam traje odmor, sigurno nije dovoljno dug, to će se svi složiti. Međutim, bolje je da "žrtvujete" tri dana odmora i vratite se kući ranije, jer će vam to pomoći da se lakše "aklimatizujete". Uredite da vam prvi radni dan, umesto ponedeljak, bude četvrtak ili petak, tako ćete ublažiti početni udar i ostaće vam vikend da se odmorite i isplanirate sledeću radnu nedelju.

Vreme za promene
Ukoliko vam ništa od navedenih saveta ne pomaže, razmislite šta je to što vas čini toliko nezadovoljnim (možda je problem dublji i u vezi je sa nezadovoljstvom poslom, međuljudskim odnosima i slično) i šta možete da učinite da to promenite. Ako ne znate kako da pomognete sebi, porazgovarajte s nekim ko vam je blizak ili potražite podršku stručnjaka.

Organizujte se

Ukoliko se vratite par dana ranije sa mora, imaćete dovoljno vremena da se čak i malo uputite u posao i otvorite mejl, pobrišete spam poruke i vidite šta se dešava. Setite se da jedan minut planiranja štedi tri minuta izvođenja, stoga odredite prioritete i podsetite se zašto vam je to važno. 

Prisetite se i onih stvari koje su ostale nezavršene i izdvojte bar 20 minuta da ih isplanirate. Na taj način prvi radni dan posle odmora lakše će vam pasti, ukoliko još niste spremni da priznate sebi da je period odmaranja - završen.

Shuterstock

Stari ritam spavanja

Vratite se u ritam spavanja nekoliko dana ranije kao da ste već počeli da radite. To znači da ležete u isto vreme i budite se ranije kako bi prelazak na radni ritam bio što bezbolniji. Da biste se uhodali, biće vam potrebno da uključite budilnik prvih nekoliko dana. Takođe, prilagodite i ritam ishrane. Savet plus: spremite sebi omiljeno jelo i stavite ga u zamrzivač, tako da sledeća tri dana imate spremljen ručak i ne gubite vreme kada se premoreni vratite s posla.

Prvi dan na poslu

Prvog radnog dana posle odmora dođite na posao malo ranije. Ako je tu neko od vaših kolega - popričajte malo. Naravno, tu će biti reči i o poslu i o odmoru, ali razgovor će vam sigurno dobro doći da pohvatate šta ste sve "propustili". Nakon prvog radnog rada nemojte odmah ići kući. Potrudite da organizujete nešto što je vama zabavno: šoping, šetnja, kafa s prijateljima.... Na taj način imaćete osećaj da zabava nije negde daleko u prošlom vremenu na odmoru, već da može da vam bude lepo gde god da ste.

Okružite se lepim stvarima

Okružite se stvarima koje u vama bude prijatne emocije: za nekoga će to možda biti slike dragih ljudi, za nekoga mesta na koja je putovao... Ponesite neku školjku koju ste doneli sa plaže i stavite je na radni sto. Mirisi su naročito važni, jer su emotivno nabijeni. Namažite kožu uljem za sunčanje koje ste koristili na plaži i slike sa odmora odmah će početi da vam se ređaju u glavi. Ili stavite parfem koji ste imali "one večeri".

Shutterstock

Punjenje baterija

Kada osetite da vam se baterije prazne, smislite kako da ih napunite. Blaga fizička aktivnost svakako će okrepiti telo i pripremiti ga na nove napore. To može da bude tai-či ili lake vežbe joge, ili jednostavno svakodnevna laka šetnja ili vežbe disanja. Možda ćete morati da pričekate vikend za kompletno punjenje, ali i samo razmišljanje o tom vikendu može da vas "podigne".

Planirajte predah

Iako se godišnji odmor završio, imajte na umu da to ne mora da bude poslednji odmor i da su to bile "tek" dve ili tri nedelje leta. Kako lepo vreme obično traje do kraja septembra, isplanirajte izlet na obližnju planinu, reku, jezero... Ako vas zamišljanje i planiranje novog godišnjeg odmora opušta, nema razloga da se ne prepustite njegovoj organizaciji.

Saznajte šta se novo nudi u vašem gradu i postoji li mesto ili događaj gde biste zaista želeli da idete - predstava, film, novi restoran - a da niste to uspeli tokom odmora.




Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]