Shutterstock

22:49 Lifestyle 0

Ljubav & zdravlje | 27. 08. 2018.

KAKO BITI USPEŠAN U POSLU? Niko nije savršen, ali pokušajte da naučite šta NE TREBA da radite!

Omalovažavanje i ponižavanje u kontaktu sa saradnicima neće doprineti uspehu celog tima. Poslušajte instinkt jer se odgovor uvek krije u vama...

Većina ljudi želi da budu uspešni u svom poslu i toga se ne treba stideti ili prikrivati. Ali uspeh se ne događa svima nego samo nekima. Inteligentni ste i kreativni, ali iz nekog razloga ne napredujete u poslu. Nešto vas koči na putu do uspeha, što ne vidite ili možda ne želite da vidite. Prema svim analizama i biografijama poznatih i uspešnih ljudi, najvažnije je da znate šta želite i iskoristite svaku šansu za uspeh, ali iskoristite i savet svih koje sretnete na putu uspeha. Primenite neke od sledećih saveta koje su uspešni ljudi već isprobali.

Možete ostvariti sve što želite

Dobro razmotrite svoje mogućnosti, situaciju u okruženju i napravite plan. Vaš osećaj o "pravom" putu do cilja će vas povesti do vrha. Poslušajte instinkt jer se odgovor uvek krije u vama.

Sledite svoje instinkte

Dobro razmotrite svoje mogućnosti, situaciju u okruženju i napravite plan. Vaš osećaj o "pravom" putu do cilja će vas povesti do vrha. Poslušajte instinkt jer se odgovor uvek krije u vama.

Porazi se svima dešavaju

Važno je da ne izgubite samopouzdanje i sledite svoj cilj. Zapamtite da ništa nije večno, koliko god loša situacija bila, proći će.

Shutterstock

Spremnost za rizikovanje

Nekada ne ide sve kako ste planirali ili želeli. Nekada morate i rizikovati. I to je jedna od "stepenica" koje morate proći na putu uspeha, ali nemojte dozvoliti strahu od neuspeha da vas pomeri sa tog puta. Zapamtite da ni hrabri ne mogu živeti večno, ali oprezni neće živeti uopšte.

Perfekcionizam

Ne zaboravite da niko nije savršen, prave svi greške, ali pokušajte da ih iskoristite i naučite šta ne treba da radite. Ukoliko zapamtite i tuđe greške, manje ćete sami grešiti. A ukoliko stalno potencirate perfekciju, postaćete neprijatni i za svoju okolinu. Ako naučite kako da se oslobodite svojih očekivanja, često preteranih, ako prestanete da se trudite iz petnih žila da dospete negde, naučićete da je najvažnije da uvek budete ono što jeste. A to je vreme kad dobre stvari počinju da se događaju - uspeh, sreća, ma sve što poželite.

Budite lider, ne šef

Šef naređuje, dok lider organizuje. Dobar korporativni lider je neko ko ne izvršava samo svoje ideje, već inspiriše ostale da iznesu svoje. Lider ostavlja široke mogućnosti svojim saradnicima da iskažu svoje ideje, pokažu svoju efikasnost i na kraju do njega (rukovodioca) dođu sa rešenjem za problem a ne da dolazi sa "gomilom" problema.

Pozitivna radna atmosfera

Radni prostor mora da bude mesto gde će rukovodilac i njegovi zaposleni raditi zajedno na zajedničkom cilju. Ako se zaposleni ne poistovećuju sa svojom kompanijom i ne vide zajednički interes, onda je to znak da ljudi "na vrhu" i oni "na dnu" uopšte ne komuniciraju.

Održavajte bliskost

Svako jutro srdačno pozdravite kolege, uspostavite kontakt očima i osmehnite im se jer osmeh je zarazan. Saznajte, i zapamtite njihova interesovanja i želje.

Shutterstock

Uzajamno poštovanje i saradnja

Ne zaboravite - čovek je deo kolektiva i kao njegov član treba da se uklopi u norme ponašanja okoline. A kao rukovodeći član tima treba da izgradite takav odnos sa svakim članom kolektiva koji će izvući ono najbolje iz njega. Omalovažavanje i ponižavanje, osornost u kontaktu sa saradnicima neće doprineti uspehu celog tima - pa i rukovodioca, ali će postići lošu i neefikasnu atmosferu u timu. Dajte priznanje kolegama kada to zasluže. U poslovnom okruženju svi zajedno bi trebalo da slavite nečiji uspeh i tako stvorite potrebnu prijateljsku atmosferu na radnom mestu. Nije svako za direktora.

Obećajte samo ono što možete ispuniti

Ne delite olako svoja obećanja. Ako ne možete nešto uraditi, bolje da ne obećavate nego da poslovne partnere razočarate. Teško se osloboditi hipoteke nepouzdane osobe koja previše obećava. Možete reći samo da ćete pokušati da uradite nešto da ne biste doveli druge u zabludu.

Ostavite prošlost, okrenite se budućnosti

Svakodnevno podsećanje na greške i propušteno neće vratiti vreme, a kod vas će izazvati loše, negativno raspoloženje. U poslu svi prate prvenstveno svoj interes, pa ako naiđete na one sa istim interesima - sve prethodne nesuglasice će biti prevaziđene, naravno ako se slažu sa vašim osnovnim principima.

Ne spaljujte mostove za sobom

Ne treba se plašiti promena, ali ih treba rešiti. Dobri biznismeni znaju kada i kako se poslovni dogovori završavaju. To što ste odlučili da idete u drugom pravcu od poslovnog partnera ne znači da se saradnja mora ružno završiti.

Shutterstock

Preterano analiziranje

Neproduktivno preterano razmišljanje o svakodnevnim situacijama i odnosima na poslu koči samopouzdanje i sposobnost da se pravi problemi reše. Zato pronađite aktivnost van posla koja će vas opustiti, kao što je sport ili šetnja sa prijateljima. Posao ne treba da vam bude sve u životu. A kada se vratite na posao, počnite da radite umesto da analizirate.

Kontrolišite svoje reakcije

Često ćete biti u poziciji da izrazite svoje nezadovoljstvo i ogorčenost nečijim neposlovnim ponašanjem, neodgovornošću i površnošću. Vaši ispadi uzrokovani problemima neće pomoći ni vama, a ni vašoj ekipi. Kontrolišite se i znajte da rešenje uvek postoji.

Loše osobine

Sa druge strane su situacije koje sebi ne smete dozvoliti na putu do vrha.
Lenjost - je samo pokazatelj nedostatka volje da nešto uradite i u to uložite svoju energiju. Možda u nekim trenucima i niste toliko oduševljeni svojim poslom. Ne postoji osoba koju posao potpuno ispunjava, ali su zato svi uspešni ljudi oni koji su spremni za naporan rad.
Strah - može samo da vas uspori ili, čak da vas onemogući da dođete do vrha. Postoji strah od neuspeha, strah od mogućnosti da ispadnete smešni pred kolegama, strah da ćete previše izgubiti. Znajte da su svi na putu uspeha imali padove i uspone, ali su uspeli izgraditi svoje samopouzdanje i ponovo se dizali nakon svakog neuspeha.
Negativne misli - su veoma pogubne u svakodnevnom životu, pa tako i u poslovnom svetu. Ne dozvolite da vam smetaju tuđi uspesi, naprotiv to treba da vam bude podstrek da i vi budete uspešni. Izbegavajte one koji samo kritikuju tuđi rad, ogovaraju ih i osporavaju njihove uspehe. Postaćete i vi deo takvog "miljea". Vaša okolina treba da bude takva da ceni iste vrednosti kao i vi i da ima pozitivan stav.




Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]