Shutterstock

14:58 Ljubimci 0

Magazin Mačka | 11. 07. 2018.

ISTEZANJE: Ugledajmo se na mačke

Od mačaka možemo da naučimo kako da uživamo, kako da se opustimo i kako da udovoljavamo isključivo sebi. Istezanje je najbolji način za to jer razbuđuje, pospešuje izbacivanje toksina, hrani mozak i ubrzava cirkulaciju

Kada bi postojala olimpijska disciplina istezanje, nema sumnje da bi mačke uvek osvajale zlatnu medalju. Osim što uživaju u spavanju, maženju i dobrom zalogaju, protezanje i istezanje čine dobar deo dana svake mačke.

Lekari savetuju da bi trebalo da se ugledamo na mačke i češće se protežemo. Jedna od asana u jogi nosi ime mačke, a slične vežbe primenjuju se i u pilatesu. 

Nikada ne bi trebalo naglo ustati iz kreveta, već se prvo treba nekoliko minuta istezati, kako bismo„probudili” telo i pripremili ga za celodnevne napore,

Položaj mačke


Ova asana u jogi, kako se ističe, odlično utiče na fizičko ali i na mentalno zdravlje i emocije, jer umirujei donosi unutrašnju ravnotežu. Prema rečima praktičara, osnovna svrha ovog položaja jeste otvaranje svih napetih i blokiranih delova tela i ispravljanje iskrivljenih struktura u području kičmenog stuba. Ova asana se izvodi na kolenima i dlanovima – ruke su ispravljene, vertikalne i paralelne, kao i potkolenice. Trebalo bi da položaj kičme podseća na sedlo, a potom sezapočinjeistezanje leđa. Prvo se podižeglava i otvaragrudni koš, zatim se udahne, a onda se spusti glava, s pogledom usmerenim ka pupku. Izviju seleđa (poput mačke) i – izdahnese. Prilikom udisaja, leđa i stomak se spuštaju ka podu, glava i sedalni deo se podižu. Pogled se usmerava što više ka gore da bi se istegao grudni koš. Najbolje je vežbu ponoviti od tri do pet puta.


Dobrobiti „mačje vežbe”


Ne morate biti pasionirani ljubitelj joge, ali s vremena na vreme praktikujte „mačju vežbu”, jer ona:


- Ojačava i prokrvljuje mišiće vrata, ramena i donjeg dela leđa
- Čini celu kičmu gipkijom
- Povećava snagu i fleksibilnost zglobova
- Ublažava menstrualne tegobe
- Masira unutrašnje organe
- Otklanja nadutost i probleme s varenjem
- Opušta i oslobađa od stresa



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]