Shutterstock

13:20 Moda i lepota 0

Mondo.rs | 11. 08. 2016.

ELIKSIRI MLADOSTI! Ova hrana briše bore sa vašeg lica

Otkrivamo vam način ishrane koji efikasno usporava starenje i čini vaš ten savršenim

Koštunjavo voće, riba i semenke

Kako godine prolaze, naša koža postaje tanja i slabija. Zato su nam neophodne esencijalne masne kiseline koje će je održati mekom i zdravom. Losos i tunjevina, koštunjavo voće i laneno seme odličan su izvor omega-3 masne kiselime. Ove namirnice trebalo bi da konzumirate najmanje tri puta nedeljno.

(FOTO) KOLIKO BISTE JOJ DALI GODINA? Nećete verovati ali ova mladolika Japanka je napunila 45!

Zaboravite na alkohol

Konzumiranje alkohola podstiče stvaranje slobodnih radikala koji uništavaju ćelije i ubrzavaju proces starenja. Osim toga, kad pijemo brže dehidriramo, a dehidracija negativno utiče na procese pomoću kojig naše telo apsorbuje, skladišti i koristi hranljive materije, uključujući i one koje su važne za zdravlje kože. Uz to, preterana konzumacija alkohola može da izazove i pucanje kapilara na licu.

Izbegavajte namirnice koje nadimaju

Hronična nadutost povezana je s povišenom temperaturuom, oticanjem, crvenilom, što su u stvari odgovori organizma na upalne procese. Namirnice koje jačaju upale su one bogate "lošim" ugljenim hidratima kao što su proizvodi od belog brašna, beli pirinač, šećer i namirnice bogate šećerom, pržena hrana, mesne prerađevine... Nadimanje pospešuje i prekomerna telesna težina, tako da imate još jedan razlog da pazite na ishranu. Kad jedemo nezdrave ugljene hidrate, oni ulaze u krv, vezuju se za kolagen, protein koji kožu održav mladom, i elastine, i zbog toga koža gubi elastičnost, struktura joj slabi, i za posledicu imamo vidljive znakove starenja. Koje se namirnice bore protiv toga? Brokoli, kurkuma, đumbir, losos, na primer.

Jedite "u bojama"

Voće i povrće živih boja sadrži dragocene fitonutrijente koji se ponašaju kao antioksidanti i štite ćelije kože od štetnog uticaja slobodnih radikala. Što šarenije - to bolje: brokoli, borovnice i drugo bobičasto voće, limun, pomorandže, paprika... neka sve to bude na vašem nedeljnom meniju.

OVAKO MOŽE SVAKA ŽENA! Sindi Kraford ima 50 godina i svoja pravila za lepotu!

Izbegavajte gotovu hranu

Gotova i delimično prirpremljena jela koja možete kupiti u supermarketima, kao što su recimo smrznuti pekarski proizvodi, pice koje je potrebno samo podgrejati ili "dopeći" su katastrofa u najavi, pošto su ovakvi proizvodi puni loših ugljenih hidrata, nezdravih masnoća i aditiva. Umesto da živite na gotovim proizvodima, pokušajte da kuvate kad god ste u prilici.

Crveno voće i povrće

Povrće bogato betakarotenom i likopenom, kao što su, recimo, paradajz i lubenice, štite kožu od sunca. I, ono što je važno - likopen je jedan od retkih nutrijenata koji su organizmu dostupniji nakon kuvanja. Neka jela zasnovana na domaćem paradajz sosu budu vaš izbor ovog leta.



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]