facebook

19:11 Moda i lepota 0

Ljubav&Zdravlje/N.Lazović | 15. 05. 2017.

BORBA SA CELULITOM: 3 proverena načina da se rešite najvećeg naprijatelja žena!

Ako vodite računa o tome šta jedete, redovno vežbate i koristite adekvatne preparate koje možete napraviti i kod kuće - uspeh neće izostati

Celulit je jedan od najvećih neprijatelja s kojim se susreće gotovo svaka žena. Ipak, ovaj poremećaj u sastavu tkiva može da se svede na najmanju moguću meru, ali uz mnogo strpljenja. Iako svake godine kozmetičari, pa i lekari lansiraju nove tehnike u suzbijanju celulita, teško je odrediti koja je najbolja. Osim toga, neki tretmani su toliko skupi da tek retko ko može da ih priušti. Ako vodite računa o tome šta jedete, redovno vežbate i koristite adekvatne preparate, koje možete napraviti i kod kuće - uspeh neće izostati.

Malo teorije

Takozvana pomorandžina kora nastaje kada se uvećane masne ćelije "zaglave" u vezivnom tkivu i izbijaju na površinu kože dok se vezivna vlakna povlače nadole, usled čega nastaje prepoznatljiv, neravan izgled kože.

Poremećaji cirkulacije, hormonalna neravnoteža, nagle dijete, fizička neaktivnost, loša ishrana, stres i pušenje - najčešći su faktori koji izazivaju celulit. Genetika takođe ima veliku ulogu u njegovom nastanku, pa će tako ćerka najverovatnije imati izražen celulit ako ga ima i majka.

Jedna od najdelotvornijih metoda za uklanjanje "pomorandžine kore" jeste masaža

Razlog što ga žene imaju znatno više nego muškarci leži u hormonima (pre svega estrogenu) i strukturi vezivnog i potkožnog tkiva. Kod žena su vlakna koja vezuju kožu za mišiće poređana samo u jednom smeru, a kod muškaraca su gušća i raspoređena u isprepletenu mrežu koja čvrsto drži masno tkivo na svom mestu.

Shutterstock

Kokosovo ulje, đumbir i bosiljak

Jedna od najdelotvornijih metoda za uklanjanje "pomorandžine kore" jeste masaža - anticelulit u salonu, obična kod kuće - koja podstiče cirkulaciju i pomaže organizmu da se oslobodi toksina. Za masažu je najbolje izabrati hladno ceđeno, nerafinisano kokosovo ulje, koje prirodno hidrira kožu i deluje kao antioksidans, što doprinosi borbi protiv celulita. Masne kiseline u kokosovom ulju koža brzo apsorbuje i one pomažu u omekšavanju kože. Kada nanesete kokosovo ulje na kožu, masirajte kritična mesta kružnim pokretima ili običnim masažerom oko 10 minuta svakoga dana.

Tri tipa celulita

Eedematozni tip - oblik masnih ćelija počeo je da se menja, a višak tečnosti zadržava se u potkožnim tkivima. Celulit nije vidljiv na prvi pogled, ali kada se koža stisne, uočavaju se kvržice

Fibrozni tip - koža je poput testa i hladna je na dodir. Celulit je vidljiv sve vreme, a kada se dodirnu zahvaćeni delovi, na koži ostaju beli tragovi

Sklerozni tip - celulit je veoma izražen i rasprostranjen u predelu butina, kolena, stomaka i nadlaktica. Koža je bolna na dodir, uz čestu pojavu hematoma

Đumbir takođe deluje kao antioksidans. Osim toga, potpomaže vezivanje kiseonika u telu, što vodi bržem sagorevanju masnoća i izbacivanju toksina iz organizma.

Možete napraviti kremu od đumbira koja će vam pomoći da se rešite celulita tako što ćete u blenderu samleti svež đumbir dok se ne pretvori u krem i onda njime masirati mesta pogođena celulitom.

U apotekama možete pronaći gel od bršljena, a dobrim se pokazalo i nerafinisano ulje bosiljka. Kod kuće možete uraditi i piling: pomešajte dve kašike žutog šećera, tri kašike mlevene kafe i kašiku maslinovog ulja. Smesu stavite u frižider i tri puta nedeljno masirajte zahvaćena mesta.

Pravilna ishrana

Ne postoje namirnice koje direktno deluju na celulit, ali se zdravom ishranom može uticati na njegovo smanjenje. Izbacite sve prerađevine, industrijske slatkiše, sokove, kafu, alkohol, konzerviranu hranu i namirnice koje obiluju aditivima.

Ishrana treba da bude bazirana na voću i svežem, barenom ili grilovanom povrću bogatom vlaknima - brokoli, spanać, salate, tikvice, pečurke, cvekla...

Pixabay

Izbegavajte prerađevine, industrijske slatkiše, sokove, kafu, alkohol, konzerviranu hranu i namirnice koje obiluju aditivima

o Začinite jelo svežim začinskim biljem, koje sadrži mnogo minerala neophodnih organizmu. Važno je da začine ne kuvate (dodajte ih na kraju), jer tako gube vitamine. Količinu soli ograničite i  jela ne solite naknadno.

o Meso je poželjno jer snabdeva organizam kvalitetnim proteinima i učestvuje u izgradnji mišića. Koristite pileće meso, ćuretinu, ribu i teletinu.

o Ugljeni hidrati? Da, ali u manjim količinama. Birajte integralnu testeninu, krompir, integralni hleb, pirinač i žitarice. Važno je da jedete redovno, ne preskačete obroke i ne gladujete, dok bi šećere trebalo izbaciti, makar na tri meseca.

o Pre svakog glavnog obroka popijte čašu limunovog soka ili razblaženog jabukovog sirćeta. Telo tako bolje prihvata proteine i stvara kolagen.

o Zavarajte glad zdravom užinom, nekom voćkom ili parčetom integralnog hleba. Pijte najmanje dva litra vode dnevno i dve-tri šoljice zelenog čaja.

Shutterstock

Fizička aktivnost

Trud da se oslobodite celulita može da bude uzaludan ako ste fizički neaktivni. Treneri preporučuju kombinaciju kardio-treninga i vežbi snage. Probajte vožnju biciklom, penjanje uz stepenice, ples, plivanje i voženje rolera, te vežbe snage u kojima možete da koristite medicinske, elastične trake i lopte. Trebalo bi da vežbate od tri do pet puta nedeljno sa 70-80 odsto maksimalnog opterećenja. 

VEŽBE ZA RAZBIJANJE CELULITA

o Lezite na leđa, ruke stavite pored tela. Potom savijte noge u kolenima, blago ih ramaknite i sa osloncem na petu izdižite zadnjicu.

o Lezite na leđa, ruke stavite na potiljak. Noge malo odignite (na 30-40 stepeni) i zategnite, a potom privlačite grudima naizmenično jednu pa drugu nogu, savijajući ih u kolenima.

o U sličnom položaju nogama možete izvoditi i makazice, preklapajući ispružene i zategnute noge jednu preko druge. Ako vam je lakše, ruke možete saviti u laktovima i podbočiti se.

o Jednostavnija varijacija je da iz ovog položaja (oslonjeni na laktove) podižete ispružene noge, zadržite osam sekundi i lagano spustite. Takođe, noge možete da savijete u kolenima, priljubite uz grudi, a potom njima odgurujete zamišljeni zid ispred sebe.
*Sve vežbe treba ponoviti od šest do osam puta.


 

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]