Public

16:33 Moda i lepota 0

Ljubav&Zdravlje/N.Lazović | 06. 08. 2017.

JOŠ MALO PA NESTALO! Kako pametno iskoristiti rasprodaje?

Pri izboru je važno ne srljati, već videti da li vam željeni predmet dobro pristaje i da li se uklapa sa ostatkom garderobe. Ključno je da vas privuče komad garderobe, a ne njegova niska cena koja vrišti "kupi me, kupi me"

U toku je druga po redu letnja rasprodaja, pravo vreme da pazarite nešto što ste mesecima merkali na vešalicama, a bilo je previše skupo za vaš džep. Ipak, pazite da ne upadnete u šoping groznicu i sa rasprodaje se vratite s gomilom "skoro pa džabe" komada koje nikada nećete nositi. O restlovima, "zaljubljivanju" u garderobu, prevarama lukavih trgovaca i tome kako pametno iskoristiti rasprodaje razgovaramo sa dizajnerom i stilistom Nemanjom Pantelićem. 

Pametna kupovina

Na rasprodajama verovatno nećete naći sve što ste planirali u željenom broju (osim ako možete da se uvučete u S i popunite XL), ali i par sniženih krpica je dobar ulov.

Izlozi VS prodavnice

Ako u izlogu piše "sniženja do 50 odsto", toliko bi trebalo da bude snižena petina proizvoda, ali u praksi nije baš tako. Takođe, cena koja se snižava mora najmanje 30 dana da bude ispisana na artiklu.

- Svake sezone postoje tri sniženja, a kada je u pitanju leto, prvo je u junu ili početkom jula. To su proizvodi koji nisu dobro išli, što zbog loše procene menadžmenta, što zbog našeg kaskanja za trendovima. Postoji i problem malih brojeva, naročito kod španskih brendova koji ne odgovaraju našem podneblju, a trgovine su uslovljene da ih kupe - objašnjava Nemanja Pantelić fenomen restlova. 

Drugo sniženje, koje je upravo u toku, nudi i akcije tipa dva plus jedan, popuste na količinu, potrošenu sumu... Finalno sniženje kreće od polovine avgusta, a u septembru su i "cele radnje" na rasprodajama.

Najbolje je kupovati kvalitetne, brendirane stvari koje na početku sezone nismo mogli sebi da priuštimo

- Uvek je rizično čekati poslednje sniženje u sezoni zato što je izbor garderobe skučen, moguće je da nećete naći odgovarajući broj ili model. Zato treba pazariti sada, popusti su sasvim pristojni i kreću se od 30 do 50 odsto - napominje naš sagovornik. 

Prednost dati kvalitetu

Pri izboru je važno ne srljati, već videti da li vam željeni predmet dobro pristaje i da li se uklapa sa ostatkom garderobe. Ključno je da vas privuče komad garderobe, a ne njegova niska cena koja vrišti "kupi me, kupi me". 

Public

Pojedini modni stručnjaci čak tvrde da treba pazariti samo ono u šta se zaljubimo na prvi pogled, što prosto ne želimo da skinemo kada ga jednom probamo. Šta naš sagovornik misli o tome?

Muškarci lakše nasedaju

Mnogi muškarci mrze rasprodaje, možda zato što podsvesno znaju da će biti izigrani, tvrdi psiholog Pako Anderhil. Budući da njihov mozak radi drukčije, lakše ih je zbuniti gomilom detalja, starih i novih cena, natpisa... Suočeni s prevelikim izborom, kupiće prvo što im padne pod ruku, makar im ne pristajalo.

- Nije loša ideja, tako i ja kupujem. Na rasprodajama je najpametnije kupovati kvalitetne, brendirane stvari koje na početku sezone nismo mogli sebi da priuštimo. Neki dobar sako, patike, odelo, cipele, kožnu torbu, kaiš ili parfem... - savetuje Nemanja.

Pametno je i misliti unapred - čizme se kupuju u februaru, a kupaći u avgustu, pre ulaska nove robe. Kada je reč o danima u nedelji, najgore vreme za šoping su vikendi, kao i petak po podne, sa dobro poznatim nepreglednim redovima pred kabinama i kasom. 

- Ako je moguće, kupovinu obavite radnim danima, od ponedeljka do četvrtka, u suprotnom, poranite vikendom jer u 10 sati nema gotovo nikoga - sugeriše stilista.

Sniženo se ne vraća

Većina prodavnica ne dozvoljava reklamaciju robe kupljene na sniženju, a to ističe i posebnim natpisima. Takođe, roba s greškom bi trebalo da bude odvojena od ostalih proizvoda i posebno istaknuta. Ipak, bićete sigurniji ako uvek proverite da li je sve na svom mestu.

- Rasprodaja može da bude interesantna, ali se ne mora trčati da se nešto uzme. Nema potrebe da se osećate loše ako su svi nešto "ućarili", a vi niste. Znam da nije lako otići praznih ruku iz prodavnice nakon što ste satima prebirali po rafovima, ali prihvatite da jednostavno niste našli nešto što vam odgovara, ili možda niste bili raspoloženi - poručuje dizajner i stilista Nemanja Pantelić.


 

 

 

 

 

 

 

 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]