Pixabay

19:10 Moda i lepota 0

Ljubav&Zdravlje | 05. 11. 2018.

LEPOTA DOLAZI IZNUTRA: 8 vitamina za čvrste nokte!

Neki imaju bele tačke, neki ne, ali one ostaju neobjašnjive i nisu uzrok nedostatka kalcijuma, kako se često govori...

Svi mi imamo različite nokte iako se te razlike ne vide tako lako kao razlike u kosi ili očima. Ne rastu istom brzinom, neki su tvrdi, neki meki, neki ispucali, lomljivi, naročito kod žena. Neki imaju bele tačke, neki ne, ali one ostaju neobjašnjive i nisu uzrok nedostatka kalcijuma, kako se često govori. Da bi bili lepi, čvrsti i zdravi, potrebni su im minerali, vitamini i nutritijenti...

Biotin

Biotin je vitamin grupe B poznat pod imenom B7. Jedna studija na ispitanicima koji su patili od lomljenja noktiju i pili 2,5 mg biotina dnevno u toku dužeg vremenskog perioda (šest nedelja do sedam meseci) pokazala je poboljšanje simptoma kod 63 odsto učesnika.

Tiroida, psorijaza ili loša ishrana

Nokti rastu različitom brzinom, što su prsti na nogama i rukama duži, to nokti brže rastu. Kod trudnih žena nokti rastu brže. Ako vam nokti rastu suviše brzo, proverite štitnu žlezdu jer je moguće da patite od hipertireoze. Osim toga, moguća je i veza sa psorijazom kao posledica prebrzog obnavljanja ćelija kože koje se nakupljaju u crvene bolne naslage ili plak. S druge strane, ako vam nokti rastu jako sporo i lošeg su kvaliteta, to može da bude znak loše ishrane.

Nedostatak biotina je vrlo redak i ne postoji preporučena dnevna doza. Ovaj vitamin se nalazi u žumancetu, kvascu, avokadu, slatkom krompiru i orasima, a naročito je koncentrovan u džigerici.

Drugi vitamini B grupe

I svi drugi vitamini B grupe bitni su za zdravlje noktiju. Ukoliko imate nedostatak vitamina B12, što je čest slučaj kod vegetarijanaca, vaši nokti mogu da dobiju plavičastu nijansu sa smeđom pigmentacijom. Folati (vitamin B9) su takođe neophodni za obnavljanje ćelija i rast noktiju, a njihov nedostatak dovodi do krhkih, lomljivih noktiju.

Za sprečavanje ovih nedostataka, preporučene količine za odrasle su 2,4 mikrograma vitamina B12 i 400 mikrograma folata. Folati se nalaze u zelenom povrću, pasulju i grašku, sočivu, orasima, avokadu, dok ćete vitamin B12 naći u mesu, ribi, jajima i mlečnim proizvodima.

Pixabay

Gvožđe

Nedostatak gvožđa uslovljava da koren nokta nema dovoljno kiseonika, mogu se javiti vertikalne strije duž nokta, a nokatna ploča dobija ispupčen oblik, odnosno formu kašičice. Ovi nedostaci su retki kod muškaraca, češći su kod žena. Vrlo je teško preporučiti količine unosa gvožđa, jer to zavisi individualno od svakog organizma.

Ovaj mineral se nalazi u mesu, ribi, jajima, zelenom povrću, kikirikiju i pasulju, a njegova apsorpcija se povećava u prisustvu vitamina C. Jedite stoga pomorandžu, kivi ili avokado uz hranu koja je bogata gvožđem.

Magnezijum

Vertikalne strije duž noktiju mogu biti znak nedostatka magnezijuma. Smatra se da je potrebno 400-420 mg magnezijuma dnevno muškarcima i 310-320 mg dnevno ženama. Nalazi se u svim žitaricama, bademima, kakaou, bananama, kinoi, indijskom orahu, crnom pasulju, zelenom povrću.
Deficit magnezijuma je dosta rasprostranjen.

Pixabay

Proteini

Glavni sastojak noktiju je fibrozni protein, keratin, a ishrana bogata proteinima - mesom, ribom, mahunarkama, orasima i semenkama važna je za veću produkciju keratina. Ovaj savet je koristan i za održanje i povećanje mišićne mase.

Preporuke nutricionista za proteinsku ishranu su često potcenjene i različite su. Ipak, osim kod bubrežnih bolesti proteinska ishrana treba da čini 25-35 odsto vaše ishrane.

Masne kiseline omega-3

Nokti treba da budu podmazani i sjajni, to čine masne kiseline, omega-3. One sprečavaju zapaljenje korena nokta i takođe sprečavaju da se nokti suše i lome. Za muškarce je potrebno 1,5 g dnevno, a za žene 1,1 g ovih korisnih kiselina.

Omega-3 se nalaze u masnom ribama (losos), jajima, pilećem mesu pod uslovom da je životinja hranjena prirodno, orasima, ulju uljane repice, ulju lana.

Pixabay

Vitamin C

Vitamin C je ključan za sintezu kolagena i proteina koji daju čvrstinu i formu brojnim tkivima i koji formiraju osnovu noktiju, kose i zuba. Nedostatak vitamina C čini nokte krhkim i usporava rast.

Ljudski organizam nije sposoban da stvara vitamin C, te se mora uzimati ishranom, kroz voće i povrće. Imajte u vidu da crvene paprike imaju dva puta više vitamin C od pomorandže.

Cink

Cink je neophodan za mnoge reakcije u organizmu, uključujući i deobu ćelija, neophodnu za rast noktiju. Preporučena dnevna doza je 11 mg za muškarce i 8 mg za žene, a naći ćete ga u životinjskim proteinima, bademima, soji, grašku.


 



Pravila komentarisanja:

Komentare objavljujemo prema vremenu njihovog pristizanja. Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici. Molimo Vas da ne pišete komentare velikim slovima, kao i da vodite računa o pravopisu.

Redakcija Informer.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni. Prema Zakonu o informisanju zabranjeno je objavljivanje svih sadržaja koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihovog seksualnog opredeljenja.

Nećemo objavljivati komentare koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede. Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije Informera ili portala Informer.rs, već isključivo stavove autora komentara.

Sugestije ili primedbe možete da šaljete na [email protected]