22.12.2020.

16:10

Foto:

Društvo

SOLIDARNOST U DOBA PANDEMIJE: Kikinda smanjila cene zakupa prostora, turistički radnici i ugostitelji NA IVICI EGZISTENCIJE

Za turističke agencije smanjenje su cene zakupa u visini od 50 odsto do 30. juna naredne godine, dok je za sektor ugostiteljstva umanjenje za 30 odsto i važiće do 31. marta.

Činjenica je da je epidemija u turističkom sektoru najviše pogodila turističke agencije, a pogotovo one koje se bave subagenturom i rade za velike tur operatere, kakvi su sve kikindske. Turističke agencije u Kikindi prevashodno žive od prodaje turističkih aranžmana za letnju sezonu, koja je skoro isključivo povezana sa inostranstvom, što je u prethodnoj sezoni bilo skoro neizvodljivo sa izuzetkom Turske i još nekih destinacija za koje je Srbija bila na tzv. „zelenoj“ listi za ulazak u njihove države-rekao je član Gradskog veća za privredu Saša Tanackov.

Informer

Saša Tanackov

-Treba imati u vidu da su naše agencije opterećene tzv. „zameniskim aranžmanima“ i vaučerima i da skoro da i nisu imale priliv sredstava. Šta više, u pojedinim slučajevima su bile prinuđene i da vraćaju deponovan novac. Kikinđani su u varijanti domaćeg turizma pretežno orijentisani na online aranžmane u ličnoj režiji, tako da se retko odlučuju da koriste usluge turističkih agencija za odmor u Srbiji, pa lokalne subagenture i ni na taj način nisu mogle da obezbede sredstva za iole normalno poslovanje.

Ne treba zaboraviti da nije bilo ni đačkih ekskurzija, niti šoping tura, izleta kao ni
obilazaka znamenitih evropskih gradova odakle sve potiču izvori zarade subagentura u Kikindi-
naglasio je Tanackov.

Informer

 

Kada je reč o ugostiteljima , restriktivne zaštitne mere utiču na uobičajen način rada skraćenjem radnog vremena i smanjenjem broja gostiju, što je Grad Kikinda već uvažio oslobađanjem od plaćanja zakupa za vreme vanrednog stanja, odnosno smanjenjem za 30 odsto u periodu važenja restriktivnih mera.

Uvođenjem strožijih mera i dodatnim ograničenjem radnog vremena, ugostitelji takođe gube
zaradu u planiranom obimu, pa je opravdano pomoći opstanak i ovog sektora.

- Grad Kikinda je ugostiteljima, koji zakupljuju poslovni prostor u vlasništvu lokalne samouprave, u
ovoj godini smanjio troškove zakupa za oko milion dinara, pošto je mera smanjenja od 30 odsto na
snazi od 15. jula. Pored toga, svi ugostitelji , bez obzira na vlasništvo nad objektom, imali su popust od 30 odsto i na zauzimanje javnih površina za postavljanje letnjih bašti do 31. oktobra, kada po gradskoj odluci rade letnje bašte-kaže Tanackov.

Informer

 

Takođe, vlasnicima privatnog poslovnog prostora za iznajmljivanje data je preporuka da za navedena dva sektora primene iste podsticajne mere kakve će doneti Gradsko veće Grada Kikinde.

Podsticajnim merama Vlade Republike Srbije, u decembru ove godine 65 privrednika iz oblasti
ugostiteljstva i turizma sa teritorije Grada Kikinde dobili su grant sredstva za 258 zaposlenih, po
30.367 dinara za zaposlenog za koga su isplatili oktobarsku zaradu i podneli odgovarajuću poresku
prijavu. Ukupna vrednost ove državne subvencije za turističke agencije i ugostitelje u Kikindi je
7.834.686 dinara.

Vlasnica i direktor Turističke agencije „Banat Tours“ iz Kikinde, Snežana Markov, odahnula je kada je saznala za odluku Grada Kikinde da zakupcima prostora u sektortu turizmu, u čijem je vlasništvu,
prepolovi mesečnu cenu plaćanja. To će, joj, tvrdi Snežana, pomoći da pregura narednih šest meseci, nakon čega se nada da će izaći iz neizvesnosti koja je najviše pogodila turističke radnike.

Informer

Snežana Markov

- S obzirom da je situacija u turizmu jako teška, naravno da nam odluka Grada Kikinde koji nam je
prepolovio cenu zakupa do 30. juna dosta znači. Verujete da ne znamo više kako se krpimo, sad već koristimo sopstvena sredstva. Zahvalni smo Gradu što nam je izašao u susret i što nam je omogućio da opstanemo, koliko-toliko narednih šest meseci-iskrena je Snežana Markov.

Vlasnica i direktor Turističke agencije „Banat Tours“ narednu godinu vidi kao svetliju i bolju za turizam, jer, kako kaže, gosre od ovoga što je snašlo turističke agencije je samo potpuno zatvaranje i katanac na vratima.