Društvo
NA ŠUMADIJSKOM FESTIVALU RAKIJE NEMA ČEGA NEMA! Tu je piće od banana, borovnica, ribizli, ali ŠLJIVA KOLO VODI (FOTO)
"Od čega god da se pravi, bitno je da je voće, da je prirodno i da nema hemije", jednoglasno tvrde proizvođači koji svake godine postavljaju nove standarde.
Od svih iz kategorije "šljive", tako je stručni žiri ocenio, najbolji je bio Milorad Mijailović iz sela Čumić kod Kragujevca.
- Ova rakija miriše na istoriju, miriše na vreme iz starih knjiga, miriše na ono kako treba da miriše vrhunska šumadijska šljivovica - kazao je jedan od stručnjaka koji je učestvovao u ocenjivanju.
Uz vrhunsku rakiju ide i vrhunski zalogaj. Da tako bude pobrinulo se nekoliko proizvođača. Van konkurencije, svi su pobedili. Neko opet reče "Srbija je to".
Događaju koji je postao kragujevački brend je prisustvovao i gradonačelnik centralnog grada Šumadije Nikola Dašić.
- Ovde sam da podržim događaj. Pravimo tradiciju. Bukvalno. Šumadija ima potencijal koji polako izlazi na evropsko i svetsko tržište. Dobre rakije su nešto čime možemo da se stanemo "na crtu" brendovima koji su u ovoj oblasti najbolji.
Jedan od najprimećenijih izlagača vrhunske rakije bio je i Proka, čovek kojeg Srbija pamti kao "domaćina" nekada poznatog rijaliti šoua.
- Moramo da idemo u korak sa svetom i vremenom. Rakija je, reče neki ministar onomad, prihvaćena kao srpska priča. Tu više nema zezanja - poručuje čuveni Proka.
Na ovom skupu dobre kapljice i lepog raspoloženja, različiti ljudi su našli zajedničku temu... Monahinje, privrednici, građani i seljaci, mladi i stari, razumeju šljivu i rakiju kao jako vredan deo tradicije i bogatstvo koje valja sačuvati.
Jedan od organizatora, Gradska turistička organizacija Kragujevac, uložila je izuzetan napor da ova manifestacija postane prepoznatljiva u širem okruženju.
Bojan Pavlović, direktor kragujevačke GTO ne krije zadovoljstvo i obećava nove promocije Kragujevca kao turističkog centra.
- Obećavamo nešto novo, nešto što će tek da Kragujevac stavi na kartu dobrog provoda - zaključio je.