Društvo
Mladi su najkritičnija grupa i prave najviše problema u saobraćaju! Okanović upozorava: Plašim se podizanja lestvice...
- Ne može da stotine hiljada i milioni ljudi vide na društvenim mrežama kako neko krši propise, a da onaj zadužen za sankcionisanje to ne vidi - rekao je Okanović za Tanjug.
On smatra da bi kod nas trebalo da postoji specijalizovana služba koja će da prati objave na društvenim mrežama i da reaguje ukoliko neko tamo kači snimke nasilničke vožnje ili kršenje propisa.
Okanović je ocenio da ne može saobraćajna policija prinudom da menja svest ljudi da je vezivanje pojasa važno, već da je potrebno to promeiti kampanjama i saobraćajnim vaspitanjem.
- Prvo bi trebalo da imamo sistem saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja koji će pratiti decu u vrtićima, osnovnim i srednjim školama. Trebali bi smo da imamo jake medijske kampanje - rekao je Okanović.
Prema njegovim rečima, Srbija mora da ima potpuno uređene auto-puteve, jer ne sme da se dogodi da neko nenamerno, greškom uđe u suprotan smer auto-puta, a to je moguće jer na nekim petljama nedostaje signalizacija.
- Sa druge strane, onaj ko to namerno učini mora da dođe pod žestok udar sistema. Da je nesrećni čovek koji je poginuo u "Puntu" preživeo, ili da ga je policija zaustavila bez ikakvih posledica, 99 odsto su šanse da on ne bi dobio zatvorsku kaznu za to. Dobio bi novčanu kaznu i pitanje je šta bi bilo kasnije - smatra Okanović.
Na pitanje o snimanju za društvene mreže tokom vožnje, Okanović je odgovorio da se plaši podizanja lestvice kada su ti izazovi u pitanju, te da tako ono što je nekad bio izazov, u vidu snimanja vožnje od 250 kilometara na čas, vremenom zasitilo ljude, pa se tako došlo do snimanja izazova vožnje u suprotnom smeru auto-puta.
- Bojim se da idemo ka sve ekstremnijem ponašanju kako bi smo dobili što veći broj pregleda i lajkova, objavite 20 snimaka kako neko vozi u kontra smeru na autoputu, 21. put to neče više biti interesanto i moraćete da smislite nešto novo - rekao je Okanović.
On je ukazao da je ono što je ohrabrujuće u ovoj crnoj statistici to što je trenutno na snazi trend smanjenja broja stradalih na srpksim putevima, jer je u odnosu na isti period prošle godine oko 18 odsto manje poginulih.
Automobilista Dušan Borković izjavio je za Tanjug da se ''oseća poražavajuće zbog trenda vožnje suprotnim smerom'', i da on i ostali promoteri Agencije za bezbednost saobraćaja provode sate pričajući sa decom, kao najkritičnijom grupom u saobraćaju kad je bezbednost u pitanju.
- Mladi su najkritičnija grupa i prave najviše problema u saobraćaju, ali ono što me je sad zabrinulo je što se u ovom "Puntu" nisu nalazile mlade osobe, što me je poprilično zabrinulo - rekao je Borković i dodao da svi učesnici u saobraćaju moraju da budu apsolutno fokusirani dok voze.