15.11.2023.

14:40

Foto: Informer

Društvo

Evo kako vas varaju prodavci polovnih automobila: Pogledajte za koliko vraćaju kilometražu

U istraživanju kompanije carVertical navodi se da je situacija u Srbiji ispod proseka, i da je slična trendovima u drugim balkanskim zemljama.

- Evropsko tržište polovnih automobila daleko je od transparentnog, budući da mnogi automobili imaju pređenu kilometražu i skrivene štete. Iako se situacija razlikuje od zemlje do zemlje, svake godine kupci širom kontinenta gube milione evra zbog prevaranata -navodi se u istraživanju.

Kako piše, 5,3 odsto svih vozila proverenih na carVertical u Srbiji imalo je vraćenu kilometražu.

Prosečna prepravka brojača kilometara kod automobila u zemlji iznosi 77.086 km. Na primer, ako je originalna kilometraža vozila 200.000 km, prevaranti je mogu promeniti na 123.000 km kako bi prodali automobil po višoj ceni.

Informer

Što se tiče saobraćajnih nesreća, 37,9 odsto automobila u Srbiji ima manje ili veće štete, a prosečna vrednost štete iznosi 3.750 evra.

Navodi se da u Srbiju stiže 79,2 odsto automobila iz drugih zemalja, a da prosečna starost vozila proverenih na carVertical iznosi 9,4 godine, što znači da su takvi automobili već izgubili značajan deo svoje vrednosti i mogu privući prevarante da promene brojač kilometara i podignu cenu.

Rumuniji se nalazi na 21. mestu ovog istraživanja, gde 7,8 odsto automobila ima vraćenu kilometražu i 59,1 odsto ima štetu. Međutim, udeo uvezenih vozila je manji. Hrvatska je na 15. mestu, sa 3,5 odsto vraćenih kilometara i 57,1 odsto vozila sa štetama. Zapadna tržišta i skandinavske zemlje su transparentnije.

Najtransparentnija zemlja prema istraživanju je Velika Britanija, a budući da Britanci nisu zainteresovani za dominaciju levorukih automobila na kontinentalnoj Evropi, stopa uvoza je veoma niska (2,2 odsto), što je direktno u vezi sa manjim brojem prevara na tržištu polovnih automobila.

U Velikoj Britaniji 2,7 odsto automobila ima prepravljen brojač kilometara, u Nemačkoj 3,4 odsto, Švajcarskoj 2,4 odsto, a u Danskoj 4,1 odsto. Najgora situacija je u Ukrajini, gde je 8,5 odsto automobila imalo prepravljen brojač kilometara, a 49,7 odsto je imalo štetu. Međutim, Ukrajina ima jedan od najviših nivoa uvoza u Evropi 82,4 odsto.