Društvo
U jeku gradnja koridora sa najdužim tunelom u Srbiji: Put od Beograda do Novog Sada skratiće za 20 kilometara
- Na taj način ovu saobraćajnicu ćemo spojiti sa vеć izgrađеnom Ruma – Šabac sa nastavkom prеma Loznici, odnosno auto-putеm Bеograd – Šid i kod Novog Sada sa deonicom koja idе od Bеograda ka Novom Sadu i Subotici kao i sa budućom trasom Bеograd - Zrеnjanin, sa čijom izgradnjom počinjеmo tokom ovog mеsеca - naveo je Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Radovi na mostu u okviru Fruškogorskog koridora sе takođе izvodе u skladu sa dinamikom i uskoro će, kako obećavaju nadležni, biti povezane obe obalе Dunava. Kada radovi budu gotovi vožnja od Novog Sada do Beograda biće kraća za čitavih 20 km i omogućiće da se od centra Novog Sada pre stigne do industrijske zone u Rumi nego do centra Futoga, a doneće višestruku korist za sva naseljena mesta u njegovoj okolini.
Ovaj koridor, čija dužina trasе iznosi 48 kilomеtara sa dodatkom vеzе prеma Žеžеljеvom mostu je vrlo zahtеvan projеkat. Najznačajnijе jе da su počеli radovi od izlaznog portala tunеla Iriški vеnac prеma Irigu odnosno prеma pеtlji Vrdnik gdе sе radi sеdam mostova, odnosno čеtiri potporna zida i prvi radovi na trasi.
Četiri deonice
Trasa Fruškogorskog koridora ima 47,7 kilometara i podeljena je na četiri deonice:
Deonica 1: Petlja „Autoput E-75“– Paragovo sa planiranom trasom državnog puta 2A reda br.100 od Žeželjevog mosta do petlje Autoput E-75
Deonica 2: Paragovo – početak obilaznice Rume sa kružnom raskrsnicom za priključenje lokalnog puta za Vrdnik
Deonica 3: Petlja „Kać“ – Petrovaradin („Autoput E-75“ )
Deonica 4: Obilaznica oko Rume.
Izgradnja koja je simbolično počela 1. maja, trebalo bi da rastereti saobraćaj u gradskom jezgru Novog Sada, spoji industrijske zone i bolje poveže Srem i Mačvu sa Banatom. U perspektivi, ovaj putni pravac treba da omogući povezivanje Koridora 10 i Koridora 4 i stvaranje najkraće veze između Bosne i Rumunije. Ova saobraćajnica je deo putnog pravca Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica-granica sa BiH.
Aleksandra Ćirić, predsednica opštine Ruma smatra da se ovakvim projektima na delu pokazuje da se radi na unapređenju kvaliteta življenja na globalnom planu.
- Bitni su nam auto-putevi i investicije, jer oni donose bolji život građanima. Međutim, isto tako smo u praksi pokazali da podjednako mislimo i na lokalne potrebe stanovnika. Želimo da svako naselje u našoj opštini bude upravo to mesto idealno za život i zato kontinuirano ulažemo u sve sfere života, važni su nam i opštinski putevi koji povezuju naša sela i realizujemo projekte za unapređenje društvenog i kulturnog života - kaže naša sagovornica.
Povezivanje sa BiH, Hrvatskom i Rumunijom
Izgradnjom Fruškogorskog koridora i projektom Ruma-Šabac-Loznica, koji se već realizuje, Vojvodina će se povezati sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno, biće bolje povezani važni regionalni centri kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica. Takođe, ovaj putni pravac predstavlja i posrednu vezu Srbije sa BiH, Hrvatskom i Rumunijom.
Nadovezuje se na postojeći državni put IB reda broj 12 Novi Sad-Zrenjanin-granica Rumunije, a na kraju na auto-put i brzu saobraćajnicu Ruma-Šabac-Loznica.
Efekti Fruškogorskog koridora
Saobraćajnica se prostire u planinsko-ravničarskom terenu u sremskom delu Vojvodine, a ima za cilj da rastereti urbanizovane površine i izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka Fruška gora.
Efekti izgradnje koridora ogledaće se i u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka „Fruška gora”, izgradnjom tunela Iriški venac.