Društvo
Od Beograda do Bijeljine za samo sat i pet minuta! Počeli radovi na brzoj saobraćajnici Slepčević-Badovinci
Radovi na izgradnji brze saobraćajnice Slepčević-Badovinci kod Šapca zvanično su započeti juče. Deonica je duga 15,4 kilometra, nastavak je brze saobraćajnice od Šapca do Loznice i imaće dve saobraćajne trake koje će omogućiti maksimalnu brzinu kretanja od 100 kilometara na čas, što znači da će se od Beograda do Bijeljine stizati za sat i pet minuta.
Početku radova prisustvovao je i predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić, koji je poručio da je reč o izuzetno važnoj deonici koja Srbiju dodatno povezuje sa Republikom Srpskom.
- Ni u Titovo vreme nisu građeni putevi u tom pravcu, prema Republici Srpskoj, tačnije Bosni. Kao da su namerno hteli da nas udalje. Srećan sam i ponosan što Srem i Mačva dobijaju ovakve puteve. Ljudi će sada moći brže da se kreću i onda će Bijeljina biti vezanija za Beograd nego za bilo šta drugo. Dalje su planovi da se ide ka Brčkom i Banjaluci, pa onda i za Tuzlu i Sarajevo - rekao je Vučić.
Strateški značaj
On je istakao da će se sa izgradnjom brze saobraćajnice od Slepčevića do Badovinaca, odnosno preko graničnog prelaza Pavlovića most, stizati znatno brže i lakše. Tako će se poboljšati i promet ljudi i robe, ali i uspostaviti mnogo bolja povezanost sa Republikom Srpskom.
- Do sada se od Šapca do graničnog prelaza Pavlovića mosta prolazilo magistralnim putem preko Bogatića u dužini od oko 30 kilometara. Godišnje preko ovog prelaza pređe oko 800.000 putnika, a u vreme sezone na dnevnom nivou oko 5.000. Sada će biti znatno brže i znatno kraće, i to za samo 15 minuta od Slepčevića - istakao je predsednik i dodao:
- Uspevamo da se povežemo pre svega sa Semberijom. Za dve ili tri godine od Bijeljine do Beograda stizaće se za sat i pet minuta. Nadam se da ćemo i te granične prelaze uspeti da otvorimo što šire, u skladu sa Otvorenim Balkanom, kako bi omogućili da se ljudi brže kreću.
Ugovor potpisan pre dve nedelje
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić potpisao je pre dve nedelje ugovor za izgradnju ove saobraćajnice sa azerbejdžanskom kompanijom "Azvirt", koja će zajedno sa srpskim partnerima imati zadatak da odmah počne radove.
- Ova saobraćajnica nastavak je brze saobraćajnice od Šapca do Loznice, koja se gradi i biće završena do kraja naredne godine. Tako ćemo brzim saobraćajnicama povezati dva granična prelaza između Srbije i Bosne i Hercegovine - Šepak i Pavlovića most - naveo je Vesić i dodao da će BiH i Republika Srpska biti još bolje saobraćajno povezane sa Srbijom.
Podsećamo, u okviru ovog projekta 14. oktobra ove godine pušten je u saobraćaj autoput od Rume do Šapca sa mostom preko reke Save, u dužini od 24,6 kilometara.
Krvotok države
Politički analitičar i ekonomista Miljan Jovićević rekao je da je ovo još jedan veliki dan za našu državu, jer saobraćajnice u Sremu i Mačvi predstavljaju vitalne deonice od strateškog značaja za taj region, kao i za celu Srbiju.
- Saobraćajnice ovog tipa predstavljaju krvotok svake države. Aktivno državno rukovodstvo, sa predsednikom Aleksandrom Vučićem na čelu, odavno je to prepoznalo i radilo se aktivno na tome. Sve što proizilazi van formata lokalnog karaktera možemo okarakterisati kao strateške kapitalne investicije koje imaju i međunarodni karakter. To će dodatno motivisati sve za osnaživanje regiona po više osnova: brži protok roba i kapitala, veća ušteda na gorivu i putarinama, a indirektno biće i jeftiniji proizvodi koji se dopremaju iz tog regiona - navodi Jovićević.
Prema njegovim rečima, zbližavanje kroz infrastrukturu puteva umnogome utiče na spajanje naroda, što je i primarno. Dobrosusedski odnosi su jedna dugoročna investicija.
- Ono što je najbitnije po naše građane jeste da će za kraći vremenski interval prevesti veliki deo puta, što do sada nije bio slučaj, jer u današnje doba ono što je možda i najskuplje jeste vreme. To je prvi korak ka ostvarenju učestalijih ekonomskih odnosa, kulturnih, bezbednosnih i mnogih drugih - kaže Jovićević i ističe da je ono što treba posebno da raduje sve nas to da se po prvi put u novijoj istoriji Srbije vodi računa o ravnomernom ulaganju u čitavu državu.
Činjenice:
15,4 kilometra dužina deonice
4 saobraćajne trake, po dve u svakom smeru
100 km/h maksimalna brzina
4 raskrsnice sa kružnim tokom
8 mostova