Društvo
Vesić: U četvrtak puštamo u saobraćaj deo Moravskog koridora Makrešane - Koševo
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić istakao je da će Kruševac nakon toga biti priključen na mrežu brzih saobraćajnica i autoputeva.
-Uz deo koridora koji smo pustili u aprilu, između Pojata i Makrešana dužina oko 16,7 kilometara, mi ćemo sada imati 27,6 kilometara Moravskog koridora koji se nalaze u funkciji - rekao je ministar.
On je istakao da su postavljene naplatne rampe, i da se na predlog predsednika Srbije Aleksandra Vučića, do 1. januara 2024. godine korišćenje ovog dela autoputa neće naplaćivati.
- Sada se od Beograda do Pojata plaća 720 dinara za putnički automobil. Od 1. januara od Beograda do Koševa će se plaćati 840 dinara, a od Beograda do Kruševca (Zapad) će se plaćati 810 dinara - rekao je Vesić.
Takođe, od Beograda do Ćićevca naplaćivaće se 740 dinara, dok će cena putarine od Beograda do Kruševca (Istok) iznositi 800 dinara.
On je istakao da je veoma zadovoljan izvođačima i da je zahvalan svima koji rade na Moravskom koridoru, jer su otklonili još jedan zadatak da na Kruševac do kraja ove godine bude priključen autoput.
- Njih sledeće godine čekaju dva teška zadatka. Završetak autoputa od Preljine do Adrana, to je na drugoj strani autoputa. To znači da će i Kraljevo biti priključeno do kraja sledeće godine na autoput kao drugi veliki grad na Moravskom koridoru - rekao je Vesić.
On očekuje da do kraja sledeće godine i Vrnjačka banja, Trstenik i Kraljevo budu priključeni na mrežu autoputeva.
- Do 2025. godine ostaje deo od Vrnjačke banje do Adrana i tada će kompletan Moravski koridor, čija je dužina 112 km, gde žive oko 500.000 ljudi, biti povezan, što znači vezu između dva naša autoputa, Miloš Veliki odnosno bivše petlje Preljina i autoputa Beograd-Niš - rekao je Vesić.
Takođe, Vesić je dodao da će 13. decembra početi radovi na izgradnji brze saobraćajnice Osmeh Vojvodine.
- Radovi na brzoj saobraćajnici koja povezuje Bački Breg, Sombor, Vrbas, Kulu, Srbobran, Bečej, Novi Bečej, Kikindu i Srpsku Crnju dužine preko 190 kilometar počinju 13 decembra. Dobili smo građevisku dozvolu za prvih 5,5 kilometar koji počinju od Bačkog Brega. Time počinjemo izgradnju jedne od najkompleksnijih saobraćajnica koja će biti značajna jer će povezati Rumuniju i Mađarsku - rekao je Vesić.