13.12.2023.

09:39

Foto: Informer DN

Društvo

Počinje izgradnja "Osmeha Srbije": Dobićemo najdužu saobraćajnicu, Srbija gradi 760 kilometara puteva

- To će biti najduža brza saobraćajnica koju imamo. Spojićemo Bački breg, Sombor, Kulu, Vrbas, Srbobran, Bečej, Novi Bečej, Kikindu i Srpsku Crnju. To je pravi način da privredno oživimo i saobraćajno povežemo sever Srbije, Vojvodine, Bačku i Banat - rekao je Vesić za TV Prvu.

Dodao je da je juče počela izgradnja 105 kilometara dugog auto-puta Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, što znači da počinje gradnja ukupno 300 kilometara puteva.

- Na 460 kilometara puteva koje već gradimo, sa ovih 300 kilometara, znači da Srbija ukupno gradi čak 760 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, kao nikada ranije - rekao je Vesić.

Naveo je da je saobraćajnica "Osmeh Srbije" važna za razvoj svih gradova na tras i da kao i put Beograd – Zrenjanin – Novi Sad poboljšavaju kvalitet života ljudi.

- Od Beograda do Zrenjanina za nekoliko godina putovaće se pola sata, do Zrenjanina do Novog Sada 15 minuta. Gde god se izgradu put ili pruga dolaze investicije i razvija se turizam - napomenuo je ministar i dodao da će Banat nakon decenija zapostavljanja, konačno oživeti.

Prema njegovim rečima, brza saobraćajnica od Bačkog brega do Srpske Crnje biće uklopljena u mrežu auto-puteva Mađarske i Rmunije, jer se sa mađarske strane gradi autoput sa mostom preko Dunava kod Mohača, kao i sa rumunske strane prema Srpskoj Crnji.

Kako je naveo, to će biti veoma prometan put i važan kako za građane Srbije, tako i za građane Rumunije, jer će postati najbrža veza do zapadne Evrope.

Informer

- Izgradnja ove brze saobraćajnica bila je posebna želja predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Tokom njegove posete Kini i predsedniku Siju 17. oktobra potpisan je ugovor o izgradnji, a sada i da za manje od dva meseca počnemo da radimo. To je sjajna vest za Vojvodinu i celu Srbiju - rekao je Vesić.

Podsetio je da je prošle sedmice puštena u saobraćaja i deonica Moravskog koridora do Makrešana do Koševa, na kojoj se do 1. januara neće naplaćivati putarina, kao ni na nedavno otvorenoj deonici Ruma – Šabac, dok se građani ne naviknu na nove puteve.

Vesić je ukazao da Moravski koridor spaja pola miliona ljudi u tom kraju Srbije, te da će sledeće godine biti završene deonice od Kruševca do Trstenika i Vrnjačke banje, kao i od Preljine do Adrana kod Kraljeva, dok će kompletan put biti zavšren 2025. godine.

- To znači da sledeće godine i Kraljevo i Vrnjačka banja izlaze na autoput, ali i Loznica, Požarevac završetkom Dunavskog koridora... Sve više gradova će biti na mreži auto-puteva. Svi ovi putevi znače život za ta mesta. Prvi put se sada Srbija zaista regionalno razvija i decentralizuje - rekao je Vesić.