Društvo
Gradiće se još četiri trase dužine 329 kilometara! Naša zemlja nastavlja sa izgradnjom važnih saobraćajnica
Ovo je samo nastavak ubrzane gradnje važnih saobraćajnica kroz našu zemlju. Treba reći da je krajem godine Srbija započela gradnju brze saobraćajnice "Osmeh Vojvodine", kao i autoputa Beograd - Novi Sad - Zrenjanin, a već dolaze na red novi projekti.
Prvi među njima je autoput od Požege prema Boljaru, ka Crnoj Gori, što je deo autoputa "Miloš Veliki" i veoma značajna deonica, koja bi trebalo znatno da skrati put građanima do Crnogorskog primorja, ali i put ka Kotromanu.
Dva kraka od Požege
Do jeseni će autoput "Miloš Veliki" stići do Požege, odakle se gradnja nastavlja u dva kraka.
- Od Požege nastavljamo da gradimo autoput ka Kotromanu, Višegradu, u dve faze. Prva deonica biće dužine 31 kilometar do Sušice, kod skretanja za Zlatibor, što je i najopterećeniji put, kojim dnevno prođe 14.000 vozila. Tako ćemo povezati Užice i Zlatibor na mrežu autoputeva. Od Požege se takođe nastavlja i gradnja autoputa ka Crnoj Gori, budući da je već potpisan ugovor za deonicu do Duge Poljane, a biće potpisan i nastavak do Boljara - dodao je ministar Vesić.
Detalji saobraćajnica
Putevi koji se ugovaraju:
* Požega - Kotroman (autoput)
dužina 61 km, 134 mosta, 27 tunela
* Požega - Boljare (autoput)
dužina 107 km, 24 tunela, 27 mostova
* "Vožd Karađorđe" (brza saobraćajnica)
deonica Mali Požarevac - Mladenovac - Aranđelovac, dužina 78 km
* Kraljevo - Novi Pazar (brza saobraćajnica)
dužina 83 km brzina 100 km/h
Srbija takođe već dugo čeka na gradnju takozvanog Šumadijskog koridora ili brze saobraćajnice "Vožd Karađorđe", koja treba da poveže istočnu sa centralnom i zapadnom Srbijom. Dva kraka ovog koridora počinjaće u Lajkovcu i Mladenovcu, spajaće se u Aranđelovcu, odakle će se voziti preko Topole ka Rači kod Kragujevca.
- Potpisaćemo i ugovor za prvu polovinu brze saobraćajnice "Vožd Karađorđe", kroz Šumadiju, što će doprineti privrednom i turističkom razvoju centralnog dela zemlje. Do 2026. godine završićemo 78 kilometara od Malog Požarevca, preko Mladenovca, Aranđelovca, Orašca do Lazarevca. Nakon toga gradićemo drugi deo, prema Rači, Topoli i Kragujevcu. Tada će i obilaznica oko Kragujevca biti završena, i biće nastavljena do Mrčajevaca, u dužini od 36 kilometara - istakao je Vesić.
Bolja povezanost
Vesić je, govoreći o tome koji je četvrti put u planu za gradnju ove godine, rekao da će Srbija imati uskoro još jednu brzu saobraćajnicu. Tom saobraćajnicom biće povezan Novi Pazar sa Kraljevom i predsednik Vučić je, osim ove saobraćajnice, tražio da se izgradi pruga do Novog Pazara u okviru planirane rekonstrukcije pruge Stalać - Kraljevo - Rudnica. Ministar Vesić je, inače, ranije istakao da će ova saobraćajnica biti brži, efikasniji i savremeniji saobraćajni koridor koji će poboljšati povezanost između Kraljeva i Novog Pazara.
- Brza saobraćajnica između Kraljeva i Novog Pazara imaće veoma bitan efekat na našu zemlju, poboljšavajući pristup i mobilnost građana, a olakšaće trgovinu i pristup turističkim destinacijama - istakao je Vesić.