Društvo
Srbija uskoro dobija Fruškogorski koridor! Evo koliko kilometara brzih saobraćajnica se gradi!
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić kaže da se naša zemlja ubrzano povezuje putevima.
- U toku su radovi na izgradnji skoro 400 kilometara brzih saobraćajnica, a samo u 2024. godini biće završena 83 kilometra. Pored toga, ako dodamo da se projektuje 354 kilometra autoputeva i još oko 500 kilometara brzih saobraćajnica, jasno je da ćemo u narednim godinama uspeti da Srbiju potpuno premrežimo autoputevima i brzim saobraćajnicama - naveo je Vesić.
Važno povezivanje
Direktor "Koridora Srbije"Aleksandar Antić kaže da se trenutno izvode najteži radovi na Fruškogorskom koridoru.
- Na ovom koridoru, koji će biti ukupne dužine od 47,7 kilometara, u toku su radovi na izgradnji najdužeg tunela u Srbiji od 3,5 kilometra. Do sada je završeno oko 40 odsto poslova, a paralelno sa time intenzivno se radi i most preko Dunava, koji će povezati Kaćku stranu sa Petrovaradinskom. Očekujemo da ćemo do juna 2026, kako je i planirano, završiti ceo Fruškogorski koridor - kaže Antić.
Radovi na prvoj liniji metroa
Radovi na prvoj liniji metroa
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će ove godine početi radovi na izgradnji depoa na Makiškom polju, kao i prve tri stanice metroa na liniji 1, u okviru projekta izgradnje beogradskog metroa.
Vesić je istakao da će naredne, 2025. godine, početi i nadzemni radovi na pojedinim deonicama prve linije.
- Jedna mašina, tzv. krtica, krenuće da kopa iskope za prvu liniju, jedna sa Belih voda, druga od Pančevačkog mosta, koje će se spojiti na sredini trase. Sledeće godine krenuće i iskopavanja prvih tunela kao i stanica na prvoj liniji metroa - pojasnio je Vesić.
Na Dunavskom koridoru, dugom 68 kilometara, od petlje Požarevac do Velikog Gradišta, prema informacijama iz "Koridora Srbije", radi se na 90 odsto trase. Očekuje se da će do kraja ove godine jedan deo Koridora biti pušten u saobraćaj, a ceo će biti završen do početka 2026.
Kada je u pitanju brza saobraćajnica od Šapca do Loznice, od 46 objekata završena su 22, a više od 300 radnika i 300 mašina je dnevno angažovano na izvođenju radova, potvrdio je Nikola Karadžić iz JP "Koridori Srbije".
- Ljudi u ovom kraju su stvarno prezadovoljni, jer kad shvatite da ste do prošle godine kroz Klenak, Platičevo, Hrtkovce putovali iza kamiona, iza traktora... Kada nastavimo tamo dalje od Štitara, Slepčevića, do Loznice, kad budemo oslobodili ta mesta teškog teretnog saobraćaja, pa dobitak je višestruk. Radovi na deonici od Šapca do Loznice biće završeni do kraja ove godine, a kada saobraćajnica bude puštena u saobraćaj, umesto dosadašnja dva sata od Beograda do Loznice, putovaće se oko 70 minuta. Brzom saobraćajnicom projektovanom za brzinu od 100 kilometara na sat biće povezani Loznica i Šabac, koji će autoputem Šabac - Ruma imati direktnu vezu sa Koridorom 10 i Fruškogorskim koridorom - kaže Karadžić.
Gradimo i autoputeve
Kada su u pitanju autoputevi, ove godine bi trebalo da bude završeno još 46 kilometara na Moravskom koridoru. Gradnja autoputa Moravski koridor, dugog 112,3 kilometra počela je krajem 2019. Izgradnja obuhvata tri deonice: Adrani - Preljina, Kruševac - Adrani i Pojate - Kruševac.
Koje saobraćajnice će najbrže biti gotove? | ||
---|---|---|
saobraćajnica | dužina | kraj radova |
Fruškogorski koridor | 47,7 km | jun 2026. |
Dunavski koridor | 70 km | početak 2026. |
Šabac - Loznica | 55 km | kraj 2024. |
Duž čitave trase, ako se izuzme 27,8 kilometara puštenih u saobraćaj, na Moravskom koridoru se radi - mostovi, petlje, nadvožnjaci, podvožnjaci, hidrotehničko uređenje Morave. Cilj je da ove godine bude pušteno novih 20 kilometara autoputa na deonici Koševi - Trstenik, i 26 kilometara od Adrana prema Preljini, koji će povezati Kraljevo i Čačak.