Društvo
Nova pravila za vozače električnih trotineta! Nikolić: "U svako doba dana moraju da nose reflektujući prsluk"
Istakao je da ovi vozači spadaju u ranjivu kategoriju učesnika u saobraćaju i da je poseban razlog za uvođenje ovih propisa upravo njihova bezbednost.
- Zakonska je obaveza i još važnije može da zaštiti. Osim kacige, njhova uočljivost je propisana na odgovarajući način - kada se kreću kolovozom uključujući biciklističku traku, oni moraju, u svako doba dana, da nose reflektujući prsluk, a kada se kreću biciklističkom stazom i pešačko - biciklističkom stazom, onda samo u uslovima smanjene vidljivosti.Tada to ne mora biti ceo prsluk, može biti i neka reflektujuća materija na njemu - rekao je Nikolić.
Kazne za prekršaje koje počine vozači lakih električnih vozila mogu iznositi i od 120.000 - 140.000 i taj najveći iznos, objasnio je Nikolić je u slučajevima kada se kreću na autoputu, a posebno kada tom prilikom na trotinetu voze i dete.
- To je najteži prekršaj, svakako kao ravnopravni učesnici u saobraćaju prepoznato je i ako počine nasilničku vožnju, uzrokuju saobraćajnu nezgodu u kojoj je neko povređen, povrede nekoga. Prepoznato je ako učine nešto što ima obeležje krivičnog dela. Oni su potopuno ravnopravni učesnici u saobraćaju, sa određenim karakteristikama i određenim specifičnostima, ali snose odgovornost kao i svi drugi učesnici u saobraćaju - objasnio je Nikolić.
Kada je reč o testiranju vozača na prisustvo alkohola i/ili psihoaktivnih supstanci u organizmu, čemu podležu i vozači trotineta, Nikolić je rekao da saobraćajna policija na godišnjem nivou zbog nedozvoljene količine alkohola iz saobraćaja isključi između 50.000 i 60.000 vozača.
- Mnogo manje zbog prisustva psihoaktivnih supstanci, ali tu se stvari ubrzano menjaju - manje takvih prekršaja smo otkrivali zbog toga što je tehnoogija otkrivanja takvih prekršaja bila drugačija. Sada imamo i neke brze testove - rekao je Nikolić.