Društvo
"Neki nose cele šifonjere i pola špajza" Srbi se posvađali zbog odluke o dozvoljenoj količini prtljaga: Pale teške reči!
A sve samo zato jer preko 23 kilograma prtljaga u nekim agencijama morate da platite dodatnu težinu.
- Počevši od 1. 6. 2024. godine uvedeno je neobavezujuće pravilo o količini prtljaga po jednom putniku - jedno sedište, jedan kofer do 23 kilograma. Sve preko toga se plaća. Ovo nije obavezujuće - kako je istakao direktor YUTE Aleksandar Seničić, ali se jedan deo agencija pridržava.
Šta smeta Srbima kod nove uredbe o koferima?
Sama najava ove odluke je izrevoltirala Srbe koji su navikli da na more kreću sa tri kofera, a vraćaju se sa pet, i to u najmanju ruku. Ipak, sa prvim polascima autobusa put mora, odnosno, iskustvima putnika, krenulo je i gunđanje.
Najsrećniji povodom ove odluke makar za sada, jesu vozači i vođe puta, odnosno, njihovi kičmeni stubovi, ramena i kukovi. Sa druge strane, putnici besne.
- Svima koji putuju u Grčku autobusom, upozorenje, da prevoznici mere težinu kofera, prilikom preuzimanja, gornja granica je 23 kg - navodi se u objavi na fejsbuk stranici "Live from Greece", ispod koje je nastao pravi dar-mar.
U prvi mah javili su se ljudi koji ne razumeju kako neko, sam za sebe, može da ima više od 23 kilograma prtljaga budući da na moru ne nosimo kapute, cipele i bunde.
- Narod svašta nosi. Kofer po putniku plus ručni prtljag. Šta sve nose za očekivati je odluka - napisao je jedan Branko.
Konkretno pitanje "od 23 kilograma", postavila je jedna dama.
- Može jedno pitanje za ove koji nose na odmor od 10 dana te velike kofere i brinu da ne pređu tih 23-25kg - Šta stavite u kofer da ga napunite do te težine - pitala je jedna korisnica.
Šta Srbi donose sa mora u koferima?
Druga dama iz grupe dala joj je jedan od, verovali ili ne, logičnih i istinitih odgovora.
- Problem je u povratku kad nosiš 15 litara maslinovog i 10 kilograma borovog meda i ostale điđe miđe. Meni kofer uvek težak 70 kilograma, ali daš 30 evra i vozači trpaju bez da pitaju - napisala je Gabrijela.
Zdravlje i izdržljivost kičme vozača i vođe puta, bili su tema diskusije dve dame
- Ma ko meri, pakuju i one ogromne, Nije im lako da tovare naše gluposti", "Šta jadni vozači sve tovare i voze, dobro je da i kičmu ne počnu nositi u rukama, jadni oni polomiše se,a niko im ne kaže hvala! Ja bih im naplatila svaki kofer koji nose preko dozvoljene težine 50 evra po torbi - smenjivao se komentar na komentar.
Teške reči na račun vozača autobusa
Nakon što je jedan od korisnika pitao da li vozači vade vagu na usputnim stajalištima gde kupe putnike, usledio je jedan od najružnijih komentara na račun vozača.
- Ma prijatelju težak lopovluk, uzimaju lovu da bi kupovali sebi pice, da žderu usput, dabogda im bilo poslednje - napisao je muškarac iz Srbije čiji komentar je razbesneo sve.
Jer, osobe koje vode računa o osamdeset-devedeset, pa i više putnika, ne zaslužuju takve uvrede, gnusne reči, kletve i prideve koje im putnici prišivaju usled činjenice da nešto "moraju da plate" i to ne njima u džep već agencije.
Nakon teških reči na račun Srbina koji je ostavio uvredljive komentare na račun vozača, usledio je racionalan odgovor drugog muškarca koji je naveo da ljudi sa letovanja zaista unose svašta u autobus.
- Pa i treba da mere, neki nose cele šifonjere i pola pokućstva, pola špajza. Sasvim ispravno. U ponedeljak se vratio, naša agencija ništa nije merila - naveo je on.
Cela porodica za 14 dana spakovana u tri kofera
Na kraju, javila se i jedna dama koja je ispričala svoje iskustvo sa koferima i pakovanjem. Njih troje, za dve nedelje imali su ukupno 30 kilograma prtljaga, odnosno, deset kila po osobi.
- Nas troje je za 14 dana nosilo jedan veliki kofer (20kg) i dva mala (5 kg). Ukupno 30 kg. Što je po osobi 10 kg. I više nego dovoljno za leto. Ja ne razumem ljude koji idu na "odmor" opterećeni težinom stvari. Što se mene tiče dovoljan bi mi bio i od 5 kg - napisala je ona na kraju rasprave.