Društvo
Doktor objašnjava šta ne treba forsirati prvačiće da rade: Nezreli su, loša im je motorika, gledaju u ekrane!
Profesor Ranko Rajović, tvorac programa za celovit razvoj deteta pod nazivom "Nikola Tesla Centar" (NTC), ističe da deca ne bi trebalo da uče radi ocena, već da stiču trajno i praktično znanje koje će im koristiti u životu. Prema njegovim rečima, svaka ozbiljna država mora se fokusirati na funkcionalno znanje, jer od toga zavisi njena budućnost.
- Učenje napamet nema smisla, jer guši kreativnost. Decu moramo podstaći da razmišljaju - izjavio je Rajović na predavanju "Škola budućnosti", prenosi Yumama.
On je naglasio da je neophodno menjati obrazovne metode, jer se vreme promenilo, a stare metode više ne donose rezultate. Potrebno je da se prilagode novim uslovima, a nastavnici i učitelji moraju to prihvatiti.
- Okruženje se promenilo, ali metode su ostale iste. Ključ je u uvođenju metoda koje podsećaju na igru. Potrebne su korenite promene kako u vrtićima, tako i u školama. Učenje napamet bih potpuno eliminisao. Trebaju nam deca koja će sutra biti produktivna i spremna da rešavaju probleme - naglasio je Rajović.
Takođe, napomenuo je da nije dobro da deca polaze u školu sa šest godina, jer to nije donelo bolji uspeh. Svaka nova generacija pokazuje slabije rezultate, kako u motoričkom, tako i u intelektualnom razvoju.
- Već deset godina primećujemo da deca postaju slabija u pažnji, koncentraciji, vokabularu, pa čak i empatiji. Neophodne su promene - zaključuje Rajović, dodajući da je škola budućnosti zasnovana na empatiji, igri, smehu, timskom radu i učenju kroz igru.