Društvo
Jaka i napredna Srbija! Ministar Vesić objasnio značaj brze pruge Beograd – Subotica
- Kao što je kralj Milan Obrenović ’80-ih godina 19. veka gradio prvu prugu, što je označilo ulazak Srbije u Evropu, tako i izgradnja brze pruge danas govori o tehnološkom napretku Srbije - rekao je Vesić za TV Pink.
Naveo je da će deonica od Novog Sada do Subotice, duga 108,1 kilometar, do 24. novembra dobiti sve potrebne sertifikate, a već 20 novembra biće izdata i upotrebna dozvola.
Istakao je da je tu deonicu pruge gradila najbolja kineska kompanija "China Railway International Company", a da tehnološki prijem projekta, odnosno testiranje pruge radi nemački Dojče ban.
- Naša brza pruga je projekat na kojem, praktično zajedno, rade i kineska i nemačka kompanija - primetio je ministar.
Vesić je rekao i da bi brza pruga do srpsko-mađarske granice do Budimpešte trebalo da bude završena do kraja 2026. godine.
- Uskoro ću se videti sa svojim mađarskim kolegom, Janošem Lazarom. Naši mađarski partneri očekuju da će uspeti da završe svoj deo, u dužini od 164 kilometara. Na tom delu pruge će se voziti 160 kilometara na sat. Tako da će se od Beograda do Budimpešte stizati za dva sta i 45 minuta - rekao je Vesić.
Precizirao je da će od Beograda do Subotice saobraćati ukupno 27 vozova dnevno i to celom trasom 18 vozova, kao i još devet na deonici od Novog Sada do Subotice.
Putnički vozovi će saobraćati od pet časova do 22 sata. Svakog parnog sata saobraćaće brzi voz, koji će imati četiri stanice kada krene iz Beograda – Novi Sad, Vrbas, Bačka Topola i Subotica.
Carinski i granični prelazi nalaziće se na železničkim stanicama u Beogradu i Budimpšeti, što znači da neće biti stajanja na granici između Srbije i Mađarske, rekao je ministar Vesić.