14.10.2024.

09:20

Foto: Infromer TV/ N. F.

Društvo

U železničkoj stanici Novi Beograd ponovo presečeni kablovi: Još jedno oštećenje na brzoj pruzi od strane vandala

Zbog ovog oštećenja kablova vozovi između železničkih stanica Novi Beograd i Zemun saobraćaće smanjenom brzinom, dok kvar na železničkoj infrastrukturi ne bude saniran. Vozovi će morati da saobraćaju smanjenom brzinom, jer je oštećenje kablova prouzrokovalo probleme u funkcionisanju ukupno osam skretnica na ovom delu pruge.

Stručne službe Infrastrukture železnice Srbije su na terenu, kako bi oštećeni kablovi u stanici Novi Beograd bili popravljeni i pruga ponovo osposobljena za redovan saobraćaj vozova.

Kablovi su presečeni na kraju peronskog dela u stanici i očigledna je bila namera počinilaca ili da iseku i ukradu kablove ili da njihovim oštećenjem ponovo izazovu kašnjenje vozova na brzoj pruzi između Beograda i Novog Sada.

Ovo se dogodilo samo nekoliko dana nakon što je Infrastruktura železnice Srbije uspela da sanira posledice krađe kablova na brzoj pruzi kod Stare Pazove.

Informer

Ovakve krađe i oštećenja železničke infrastrukture, posebno na brzoj pruzi, predstavljaju ugrožavanje javne sigurnosti, i direktno mogu da ugroze bezbednost saobraćaja vozova, a na taj način i ljudske živote.

Železnička stanica Novi Beograd pokrivena je video nadzorom, slučaj će biti prijavljen MUP-u i verujemo da će počinioci ovog vandalskog dela biti u najkraćem roku otkriveni, privedeni pravdi i adekvatno kažnjeni. Takođe, pozivamo i građane da obaveste državne organe ukoliko tokom noći primete bilo kakva sumnjiva kretanja u blizini pruge, kako bi se ovakva kriminalna dela sprečila.

Infrastruktura železnice Srbije upozorava i apeluje da se ne krade i ne uništava železnička infrastruktura i imovina, jer se na taj način, osim materijalnih šteta, ugrožava funkcionisanje i bezbednost saobraćaja vozova, što može dovesti do ljudskih žrtava.

Državna Srbija uložila je nekoliko milijardi evra u modernizaciju srpskih železnica, prvi smo u regionu izgradili brzu prugu za 200 km/sat između Beograda i Novog Sada i završavamo uskoro deonicu do Subotice, kako bismo građanima pružili viši kvalitet života, bolji standard, komforno i brzo putovanje vozovima. Brza pruga je u protekle dve i po godine dokazala kvalitet, efikasnost i brzinu, u skladu sa potrebama i interesima građana Srbije, a preko 8,9 miliona putnika putovalo je vozovima između Beograda i Novog Sada. Železnica u Srbiji vraća ugled i poverenje putnika.

U takvoj situaciji, oštećenja i krađe železničke infrastrukture, posebno kada je reč o brzoj pruzi, usmereni su zato ne samo protiv aktivnosti da naša železnica bude brza, savremena i moderna po evropskim standardima, već i protiv Srbije i svih građana naše zemlje.