Društvo
INFORMER KOD UŠĆA! Proveravali smo kako funkcionišu semafori na kružnom toku na Novom Beogradu (FOTO)
Na treptuće žuto svetlo vozačima je znak da mogu da se uključe u kružni tok, dok crveno svetlo služi da se zaustave.
Iz pravca Novog Beograda oko 15.00 nije bilo gužve, budući da je to vreme poznato kao "špic" na beogradskim ulicama, dok je iz pravca Brankovog mosta bilo nekoliko automobila.
Sudeći po reakcijama vozača sa kojima smo razgovarali, otkrili su nam da im je kružni tok sasvim u redu, kao i svetlosna signalizacija koja je tu svakako da im olakša ulazak u kružni tok, koji je za sve sugrađane novina.
Obzirom da je bilo i pojedinih sugrađana koje su zbunili semafori na kružnom toku, radi objašnjenja i lakšeg snalaženja tražili savet stručnjaka profesora Saobraćajnog fakulteta Krsta Lipovca.
- Generalno kad pričamo o kružnim raskrsnicama, nekoliko faza je bilo za uvođenje kružnih raskrsnica. Prva faza je bila arhitektonska. Arhitekte su, da bi ukrasili grad, planirani kružne raskrsnice. Druga faza se bavila kapacitetom, a i treća današnja, gde se one realizuju zbog bezbednosti saobraćaja. Kad pričamo sa naučne strane u urbanoj sredini, važne su tri faze. Prva faza je da se analizira situacija, da se definišu problemi i da se vrednuju. U vrednovanju danas zauzimaju simulacije – šta će biti na raskrsnici i kako će uticati na ostatak mreže. Druga faza su prvi utisci i treća su navika. Svugda je važna uloga stručnjaka - istakao je on.
Podsetimo, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je uvođenje semafora u kružnom toku, konkretno na Brankovom mostu, čiji cilj je da zamene saobraćajnog policajca u špicu. Naveo je da ti semafori neće imati zeleno svetlo, već samo crveno i trepćuće žuto.