20.08.2021.

18:16

Foto:

Društvo

KRŠE ZAKON, PA IM KRIVA DRŽAVA! SBB ne priznaje odluku Tržišne inspekcije! PRETE ARBITRAŽOM!

Umesto da prihvati činjenicu i odluku Tržišne inspekcije je prekršila zakon, kompanija SBB tvrdi da je reč o političkoj odluci i nameri da se ugrozi njihovo poslovanje.

Podsetimo, Tržišna inspekcija donela je odluku prema kojoj je utvrđeno da je SBB naplaćivanjem štampanih računa prekršio Zakon o zaštiti potrošača, kojim je takav postupak izričito zabranjen.
- Korisnicima koji su već prešli na elektronski račun poručujemo da nalog inspekcije smatramo nezakonitim, zbog čega je SBB uložio žalbu, a preduzeće i sva druga raspoloživa pravna sredstva u slučaju da Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija ostavi na snazi sporno i štetno rešenje tržišnog inspektora - kažu iz SBB-a.

Informer

Takođe, dodaju, odluka da SBB-u zabrani popust biće predmet Arbitraže, koji je već pokrenut protiv Republike Srbije.
- Elektronski računi i dalje će biti sa nepromenjenim iznosom. Želimo da učinimo sve da podržimo svoje korisnike koji su zajedno sa nama odlučili da štite životnu sredinu. SBB smatra da svaka društveno odgovorna kompanija treba da da svoj doprinos ovoj važnoj temi.

Zamajavaju javnost

Kompanija SBB svojim saopštenjem, nažalost, nastavlja da zamajava javnost i svoju grešku prebacuje na teren politike i navodnog ugrožavanja interesa od strane državnih organa
Dejan Gavrilović, "Efektiva"

Dejan Gavrilović, predsednik udruženja "Efektiva", koje i podnelo prijavu protiv poslovne odluke SBB-a da naplaćuje štampanje računa, komentarišući ovo saopštenje, smatra da oni ne žele da prihvate činjenicu da su nespretno prekršili Zakon o zaštiti potrošača.

- Nije tačno da je Tržišna inspekcija zabranila SBB-u da daje popust, već je zabranila uvećavanje računa za 100 dinara korisnicima koji ne pređu na elektronski račun. Kompanija SBB svojim saopštenjem, nažalost, nastavlja da zamajava javnost i svoju grešku prebacuje na teren politike i navodnog ugrožavanja interesa od strane državnih organa. Jedini interes koji je ugrožen je interes profita, jer prema rešenju Tržišne inspekcije, uvećani računi moraju da se vrate na prethodni nivo, a ne da se umanjeni povećaju, čime SBB spinuje priču u svoju korist, nikako u korist potrošača - kaže Gavrilović i dodaje:
- Veliki broj korisnika SBB-a nam se javio interesujući se za mogućnost pokretanja potrošačkog spora, a zbog sramnog saopštenja ove kompanije razmotrićemo i dodatne pravne korake. Napominjemo, politika nas ne zanima i dobro je što nas SBB u svom saopštenju ne uvlači u to blato, kao što je ova kompanija uvukla sebe, umesto da je postupila po nalogu inspekcije, umanjila uvećane račune i obeštetila korisnike kojima je to naplatila! "Efektiva" bi to sigurno pozdravila!

Šta kaže zakon

Član 12 Zakona o zaštiti potrošača - izdavanje računa glasi:
- Trgovac je dužan da za kupljenu robu ili uslugu potrošaču izda račun. Zabranjeno je naplaćivanje izdavanja i slanja računa potrošaču. Zabranjeno je naplaćivanje izdavanja i slanja opomena potrošaču radi naplate dospelih novčanih potraživanja.