30.08.2022.

15:52

Foto: Instargram/Informer

Društvo

UŽASNI PRIZORI U LANCU MARKETA! U 'Amanu' mačke šetaju, al' miševi ipak kolo vode

Trgovinski lanac "Aman" poznat je po veoma lošoj higijeni, na šta potrošači stalno ukazuju. Prljavi podovi, prašnjavi rafovi i štrokave korpe umazane ostacima hrane česta su slika u ovim radnjama!
Još jedna u nizu fotografija katastrofalne higijene u "Amanu" osvanula je na društvenim mrežama, gde se jasno vidi da miševi vršljaju po policama.

- Ovo je "Aman" u Žarkovu, Bele vode. Molim vas da nadležni reaguju. Miševi i mačke šetaju po celoj prodavnici. Ovako nešto nije dostojno čoveka - prokomentarisala je jedna od mušterija, koja je slikala kako su glodari izgrizli rolne folije za čuvanje hrane.
Kada je reč o "Amanu", ništa bolja situacija nije sa higijenom oko prodajnog objekta. To su građani takođe potkrepili fotografijom iz centra Jakova, gde ispred prodavnice stoji bačena gomila smeća izneta iz prodavnice.

Informer

Specijalista opšte prakse dr Branka Grujić rekla je za naš list da je boravak miševa u prostorijama gde se drži hrana izuzetno opasan jer su oni prenosioci brojnih opasnih i zaraznih bolesti, koje mogu čak ugroziti ljudski život.

Nosioci zaraze

- Opšte je poznato da su miševi nosioci ozbiljnih zaraza. Zbog toga je nespojivo da oni budu blizu hrane. Ova informacija da miševi šetaju po namirnicama u nekom prehrambenom objektu, i da ih čak i grizu, zaista je alarmantna. To predstavlja veliki rizik po zdravlje svih kupaca. Oni nesvesno mogu da unesu neku namirnicu na koju je miš preneo bakteriju ili da dođe do trovanja. To može uzrokovati različite kliničke slike, od onih blažih sa dijarejom i povraćanjem, preko jačih, koje iziskuju bolničko zbrinjavanje, do situacija u kojima ljudima bude ozbiljno ugrožen život. Zbog toga su dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija izuzetno važne u prostorijama gde se drži hrana i niko ne sme da se poigrava nečijim zdravljem - rekla je Grujićeva i dodala:

Informer

- Ovakve situacije prave veliki problem i samim lekarima. Pacijent dođe sa brojnim simptomima, vi ga pitate šta je jeo i on vam kaže sve uobičajene namirnice, a ne možete ni da pretpostavite da je sa nekom od njih imao dodir zaraženi miš. Tu je onda izuzetno teško zaključiti da čovek možda ima trovanje i da mora hitno kod infektologa, jer vam ono što se stvarno dogodilo ne pada ni na kraj pameti. Svi mi polazimo od toga da hrana mora biti maksimalno bezbedna, kako predviđa i zakon. Tako se gubi dragoceno vreme, a pacijentu se radi o životu. Ako lekar nije dovoljno vispren da se seti da ga pošalje na Infektološku kliniku, ili ga pošalje prekasno, sve ovo može da se završi i fatalno - upozorila je naša sagovornica.

Informer

Brojni primeri

Ovo nije ništa novo kada je ovaj trgovinski lanac u pitanju. Tragom žalbi potrošača, ekipa Zaštitnika obišla je nekoliko njihovih radnji, gde smo zaista zatekli katastrofalnu situaciju. Najviše nas je iznenadio izgled korpi, čija jarkocrvena boja ne sakriva taloge prašine i prljavštine, a ostaci nalepnica, starih računa i tragova hrane govore o tome da nisu brisane bar nekoliko dana.
Ovu priču je potvrdilo još mnogo građana kojima smetaju prašnjavi i polomljeni rafovi, fleke po rashladnim vitrinama, neprijatni mirisi, gajbe sa istrulelim voćem i povrćem....
Ali po svoj prilici, zaposleni i menadžment i dalje ništa ne preduzimaju kako ovi marketi ne bi više podsećali na leglo zaraze.

Prijave na mejl

Prijave nehigijene u objektima pod sanitarnim nadzorom mogu se dostaviti putem Kontakt-centra republičkih inspekcija Vlade Srbije i na mejl adresu Odeljenja sanitarne inspekcije: sanitarna.odeljenjeŽzdravlje.gov.rs.
Sanitarna inspekcija obavlja redovne i vanredne terenske nadzore u objektima pod sanitarnim nadzorom, između ostalog i u objektima za promet hrane i vanredne terenske nadzore u zajedničkim akcijama sa inspekcijama drugih ministarstava i lokalne samouprave.

Nikolić: To je nedopustivo

Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), kaže da su loši higijenski uslovi u prodavnicama nedopustivi i kažnjivi i da potrošači nikako ne bi smeli da žmure na ovakve probleme.
- Savetujem svim građanima koji u radnjama zateknu prljave podove, umazane vitrine i neuredne i prašnjave rafove da odmah pošalju prijavu sanitarnoj inspekciji, jer je to nedopustivo! Ukoliko primetite da su mesta gde se izlažu meso i mesni proizvodi prljava ili neuredna, prijavu možete uputiti i veterinarskoj inspekciji. Najbolje bi bilo da to učinite pisanim putem kako biste detaljno obavestili nadležne o tome šta ste zatekli. Ukoliko inspektori utvrde loše higijenske uslove, vlasnicima marketa slede sankcije, pa čak i zatvaranje. Osim toga, svaki potrošač koji u radnji zatekne loše higijenske uslove ili neprijatan miris, odmah na licu mesta to nek kaže menadžeru ili pošalje dopis upravi marketa sa tačnom adresom prodavnice - kaže Nikolić.