06.09.2022.

16:53 >> 16:57

Foto: Instagram

Društvo

POTROŠAČ SAZNAJE! SANITARNA INSPEKCIJA PRIVREMENO ZATVORILA MARKETE! Katanac zbog mišjeg izmeta

Posle žalbi potrošača o užasnim higijenskim uslovima u marketima "Aman", sanitarni inspektori privremeno su stavili katanac na bravu zbog užasnih higijenskih uslova, i to u dva objekta - u beogradskim naseljima Bele vode i Barajevo, saznaje Zaštitnik potrošača!

Ove radnje zatvorene su nakon prijave potrošača koji su bili šokirani kada su primetili da miševi i mačke šetaju po rafovima i da se ceo objekat u Belim vodama oseća na izmet. Zbog svih ovih nedopustivih i opasnih propusta ovog poslodavca sanitarni inspektori zabranili su rad, kao i upotrebu prostorija, opreme i uređaja marketu "Aman".

Informer

- Početkom avgusta zatvorena je radnja u Barajevu, a ona u Belim vodama ne radi od sredine avgusta. U toku je renoviranje celog prostora koji se inače nalazi na pijačnom platou pijace Bele vode. Urađena je fasada, zatvorene su spoljne rupe na zidovima, odakle su ulazili glodari. Trenutno se pune rafovi i priprema objekat za otvaranje. Početkom septembra zakazana je završna dezinfekcija u objektu nakon koje će biti obavešteni inspektori o otklonjenim nedostacima zbog kojih je objekat zatvoren. Tek nakon toga radnja će moći ponovo da radi - kaže za naš list dobro obavešten izvor.

Simbol štroke

Inače, trgovinski lanac "Aman", nezavisno od lokacije, poznat je po veoma lošoj higijeni, što je česta tema na društvenim mrežama. Prljavi podovi, prašnjavi rafovi i štrokave korpe umazane ostacima hrane česta su slika u ovim radnjama, o čemu je Zaštitnik već pisao! Poslednjih nedelja javnost su posebno šokirale fotografije na kojima se jasno vidi kako miševi vršljaju po policama.

Informer

Potrošači su ukazali na to da se objekat oseća na izmet glodara i da je vidljiv na svim rafovima, od police sa brašnom do hrane za bebe. Kažu, tu su i gnezda koja ukazuju da su se glodari prilično odomaćili, a da radnici nisu čak ni počistili, niti pokušali da reše problem, a da im je najveći strah činjenica da glodari šire mišju groznicu.

Informer

- Meni je "Aman" oduvek bio simbol štroke. Od momenta kad se otvorio. Ne ulazim u "Aman", pa makar crkao. Pešačiću, ako treba, 20 kilometara do prve prodavnice, samo da nije "Aman". Na sam pomen imena meni su u glavi zaraza, štroka, trovanje hranom - napisao je jedan korisnik na društvenoj mreži Instagram, komentarišući fotografiju polica punih izmeta.

Informer

Nigde nema gore

Na ovaj komentar nadovezao se još jedan svedok užasne higijene u ovom objektu.
- Nekada sam radio u razvozu robe po raznim prodavnicama i zavirio sam u svaki magacin. "Aman" je definitivno najprljaviji i najneuredniji. Higijena mora da postoji, kao i sanitarna kontrola - napisao je izvesni Milan.

Među komentarima bilo je i onih u kojima se brane radnici u ovom marketu:
- Ja u "Aman" ne zalazim već godinama baš zbog ovakvih stvari. Sve je uvek štrokavo. Ma užas. Ne znam kako uopšte i dalje rade. A možda i nije do radnika, jer oni mučenici plate i ne dobijaju, smanjivane su im konstantno, nemaju slobodne dane, a plate su bile mizerne i pre smanjivanja. Jednostavno, zaobiđite ih u širokom luku - napisala je Sandra u komentaru ispod fotografija na kojima se vide tragovi glodara - i izmet i izgrizena roba.

Informer

Podsetimo, stručnjaci su za Zaštitnik potrošača upozorili da su loši higijenski uslovi u marketima opasni po zdravlje potrošača.
Specijalista opšte prakse dr Branka Grujić kaže da to može uzrokovati različite kliničke slike, od onih blažih, sa dijarejom i povraćanjem, preko jačih, koje iziskuju bolničko zbrinjavanje, do situacija u kojima ljudima život bude ozbiljno ugrožen.
 

Prijavite inspekciji, evo i kako

Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), kaže da potrošači treba da nastave da prijavljuju loše higijenske uslove u prodavnicama, jer je to jedini način da se stane na put neodgovornom ponašanju poslodavaca.

- Potrošači, kada primetite da su mesta gde se izlaže hrana prljava ili neuredna, prijavu možete uputiti i veterinarskoj inspekciji. Najbolje bi bilo da to učinite pisanim putem kako biste detaljno obavestili nadležne o tome šta ste zatekli - kaže Nikolić.

Prijave nehigijene u objektima pod sanitarnim nadzorom mogu se dostaviti putem kontakt centra republičkih inspekcija Vlade Srbije i na imejl-adresu Odeljenja sanitarne inspekcije: sanitarna.odeljenjeŽzdravlje.gov.rs.