Društvo
AKO IDETE U OVU KLINIKU, BUDITE OPREZNI! Bogate se na najtežim bolesnicima, EVO I KAKO
Penzioneri koji žele da ostvare pravo na novčanu naknadu za pomoć i negu drugog lica platiće čak 1.000 dinara više za pregled u privatnoj klinici "Euromedik" ukoliko kažu da je svrha njihovog dolaska u ordinaciju prikupljanje dokumentacije za ostvarivanje ovog prava.
Naime, svi osiguranici PIO fonda koji zbog prirode i težine povrede ili bolesti nisu u stanju da brinu o sebi, prema zakonu, imaju pravo na naknadu za tuđu negu i pomoć, a pre nego što izađu pred komisiju koja odobrava dobijanje ove naknade, moraju priložiti neophodnu dokumentaciju. Jedan od njih je i penzioner Lazar I. (82), koji je sa svojim unukom Stefanom I. (34) upravo radi prikupljanja dokumentacije zbog prava na naknadu, posetio "Euromedik" ordinaciju u Zemunu.
Kako nam objašnjava Lazarov unuk, već prilikom zakazivanja primetio je da zaposlena u ovoj klinici postavlja neuobičajeno mnogo pitanja, a ubrzo mu je bilo jasno i zašto.
Okrenuli ploču
- Moj deda je dementan i budući da su svi termini kod psihijatra u domu zdravlja bili zauzeti, morao sam da ga odvedem u privatnu kliniku. Kada se javila medicinska sestra iz "Euromedika" u Zemunu, odmah sam je pitao za cenu pregleda i prvi slobodan termin. Rekla mi je da pregled košta 4.000 dinara, a onda me je pitala za koga je taj pregled. Kazao sam da je za deku jer prilažemo dokumentaciju za naknadu za tuđu negu i pomoć. Ona je tada okrenula ploču i kazala da je u tom slučaju pregled 5.000 - navodi Stefan.
Nakon što je shvatio da "Euromedik" naplaćuje isti pregled po različitim cenama, Stefan se zahvalio i rekao da će ipak potražiti drugog psihijatra. Međutim, kako objašnjava, budući da mu se žurilo da prikupi dokumentaciju, nije uspeo da nađe termin na drugim mestima.
- Odlučio sam da ponovo pozovem "Euromedik" i zakažem termin, ali sam prećutao da ćemo izveštaj lekara priložiti u dokumentaciji za ostvarivanje prava za tuđu negu i pomoć. Platili smo taj pregled 4.000 dinara, doktorka je napisala običan izveštaj, prepisala dedi lekove za demenciju, a mi smo izveštaj predali u PIO. Posle izvesnog vremena dedi je odobrena ova naknada iako je priložen "običan" izveštaj lekara, a ne neki "Euromedikov" specijalni, koji je 1.000 dinara skuplji - kaže Stefan.
Posao za inspekciju
Predrag Sljepčević iz Udruženja pacijenata "Leuka" kaže za Zaštitnik potrošača da "Euromedik" nema pravo da isti pregled naplaćuje skuplje. Kako objašnjava, nadležni bi morali da reaguju u ovom slučaju.
- Finansijska i zdravstvena inspekcija bi morale da provere zbog čega cena pregleda zavisi od toga da li će izveštaj koji bude napisao lekar završiti u medicinskoj dokumentaciji za tuđu negu i pomoć ili ne. Šta je osnov, zbog čega isti pregled košta skuplje? Ovo mora dobro da se ispita. Jasno je da naknadu za tuđu negu i pomoć traže oni koji su ozbiljno narušenog zdravlja. Neverovatno je što neko njima naplaćuje pregled više od uobičajene cene - kaže Sljepčević.
Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević navodi da je posredi nemoralno poslovanje "Euromedika" prema najtežim pacijentima. Kako ističe, to je osmišljena taktika.
- Posredi je primer klopke! Računa se na naivnost pacijenata time što se 1.000 dinara više naplaćuje pregled čiji izveštaj pred komisijom ima potpuno istu vrednost kao i onaj za koji prilikom zakazivanja nije rečeno da će se koristiti kao dokaz bolesti u dokumentaciji za naknadu za tuđu negu i pomoć. Pacijent ima na umu da taj izveštaj možda mora da bude napisan u drugačijoj formi, pa košta skuplje.. A zapravo je forma u ovom slučaju najmanje bitna - navodi Bogosavljević.
U "Euromediku" nam nisu zvanično odgovorili na postavljena pitanja, ali kada smo pozvali kol-centar i predstavili se kao zainteresovani pacijenti, potvrdili su navod našeg sagovornika da se cene pregleda razlikuju u zavisnosti od namene.
Jedna cena pre pregleda, druga posle izlaska iz ordinacije
O neprofesionalnosti "Euromedika" svedočili su i ranije mnogi pacijenti. Tako je jedna pacijentkinja tvrdila da su joj u ovoj klinici promenili cenu pregleda na dan kada je pregled i zakazan.
- Zakazala sam pregled u "Euromediku". Rekli su mi da je cena ista koja je bila i na zvaničnom sajtu. Nakon što sam je prihvatila, odredili su mi termin. Na dan kad je trebalo da odem na pregled zvali su me da mi kažu da su cenu podigli za trećinu. Onu cenu za već dogovoren pregled i utvrđene uslove. Davno nešto tako neprofesionalno i neetički nisam čula - navela je razočarana žena i istakla da su u "Euromediku" bili izričiti da će joj otkazati pregled ukoliko ne pristane na novu cenu.
Sa sličnom situacijom u "Euromediku" suočio se i Beograđanin Ivan R., koji je takođe svedočio o svom lošem iskustvu u ovoj bolnici.
- Zakazao sam ocu pregled i rekli su mi da je cena 6.500 dinara, da bi mi nakon pregleda naplatili 10.000 dinara. Na moje logično pitanje "zašto" rekli su da je to zbog toga što je doktor postao docent, pa je na snazi nova cena - kazao je naš sagovornik.
Zloupotrebili Konstraktu u reklami
Neprijatno iskustvo s "Euromedikom" imala je i naša prošlogodišnja predstavnica na Evrosongu Ana Đurić Konstrakta, čiji je lik i popularnost pomenuta zdravstvena ustanova nezakonito iskoristila ne bi li privukla pacijente. Naime, Konstrakta je ubačena u reklamu koja se pojavila na društvenim mrežama. Mimo svih pravnih akata, uz svesno kršenje zakona o autorskim pravima, iskorišćena je ogromna popularnost Ane Đurić da bi se promovisala operacija katarakte u "Euromediku". Srpska predstavnica na prošlogodišnjem Evrosongu je na društvenim mrežama tada direktno prozvala kliniku "Euromedik".
- Iako cenim duhovitost, treba da se zna da ja ne prodajem pakete za kataraktu, niti me je "Euromedik" sistem o tome išta pitao. Da su me pitali, predložila bih da se usluga bar nekome pokloni, na primer - napisala je ogorčena pevačica na Instagramu.