Društvo
Znaju da deru kožu putnicima, a ne znaju da daju objašnjenje za kašnjenje leta: "Wizz Air" naplaćuje za kesu kao da je kofer!
Naime, ukoliko kod njih uplatite najjeftiniju avionsku kartu, koja obuhvata samo prtljag čije dimenzije treba da budu 40 x 30 x 20 cm i maksimalna težina 10 kg, a na let ponesete i malu kesu - ona će vam biti naplaćena kao da ste sa sobom poneli kofer! U takvoj situaciji se našao Beograđanin B. K. (39), koji je putovao u glavni grad Srbije "Wizz Airom" sa aerodroma "Karlsrue Baden-Baden" 15. aprila.
Otkazan i let
Naš sagovornik navodi da mu dve majice nisu stale u malu torbu koju je poneo, pa ih je stavio u kesu, kao što je to činio i nekoliko puta ranije kada je leteo tom kompanijom. Međutim, prilikom prijave na let, zemaljske stjuardese, koje su, kako uverava, bile vrlo neprijatne, tražile su od njega da plati za unošenje male kese u avion čak 40 evra.
- Mislio sam da je u pitanju šala, jer su i neke žene koje su bile pre mene u redu, imale kesu pored torbe. Njima stjuardese nisu tražile da plate dodatno. I naravno, za malu kesu koja staje ispod sedišta nema smisla da bilo ko naplaćuje taksu... Međutim, kada sam stigao na red, stjuardese su mi kazale da platim 60 evra za dodatni prtljag, iako sam imao samo kesu. Nisam mogao da verujem šta mi govore. Rekle su da će mala torba ići u bunker aviona, a da kesu ponesem sa sobom u avion i da platim naknadu za to. Odmah sam im rekao da ću majice staviti u džepove jakne, odnosno da ću kesu ugurati kako znam i umem u malu torbu koja je bila dozvoljeni prtljag uz kupljenu kartu. Međutim, uz povišen ton one su mi odbrusile da ne pravim dramu, već da platim dodatni prtljag, kao da je u pitanju kofer, a ne kesa - kaže naš sagovornik.
Kako navodi, videvši da je đavo odneo šalu, pitao je da li postoji neka jeftinija varijanta, jer je zaista neverovatno da za kesu plati 40 evra. Kako navodi, stjuardese su mu tada "izašle u susret".
- Mrtve hladne su mi rekle da je najjeftinije da platim 40 evra. I dalje sam mislio da je u pitanju neka šala, ali kada je stujardesa počela da viče na mene kako moram da budem svestan koju sam kartu kupio i da platim tih 40 evra, hladan znoj me je oblio. Požurivala me je i nisam imao kuda, izvadio sam pare, ona mi je dala račun, a potom su moju malu torbu odneli u prtljag aviona, kao da je u pitanju veliki kofer, a ne torba koja staje u prtljažnik iznad sedišta u avionu. Odmah mi je bilo jasno da sam dodatnim plaćanjem iskeširao za let kao da letim nekom velikom kompanijom. Međutim, tu nije bio kraj mojim velikim razočaranjem u "Wizz Air" - navodi naš sagovornik.
Kako ističe, posle nekoliko minuta od plaćanja naknade za kesu koju je poneo, "Wizz Airove" stjuardese su saopštile putnicima da se let odlaže.
- Bez ikakvog obrazloženja i uprkos tome što su nam uzele prtljag, a i naplatile, kazale su da neće biti leta i da ne znaju kada će biti. Verujte, poludeo sam, kao i ostali Srbi koji su čekali na let za Beograd. Tu je bilo mnogo roditelja s bebama. Svi smo bili očajni. Iako smo pokušavali da saznamo kada ćemo poleteti, niko se nije udostojio da nam išta kaže. Na kraju smo poleteli nakon nešto više od dva sata kašnjena, a pilot, koji je Srbin, kazao je da je let kasnio zbog ptice koja je udarila u avion. Ovakve stvari se dešavaju redovno i niko ne zamera što je let kasnio iz tog razloga, ali držanje putnika u neizvesnosti da li će uopšte poleteti, bez ikakvog obrazloženja odlaganja polaska, u najmanju ruku je bezobrazluk. Svakako, nikada više neću leteti ovom kompanijom. Dok sam živ pričaću svima da "Wizz Air" zaobilaze u širokom luku, jer s njima je putovanje mučenje, a ne užitak - kaže ovaj Beograđanin, koji nam je dostavio i fotografiju računa koji mu je "Wizz Air" ispostavio jer je sa sobom poneo kesu sa dve majice.
Petar Vojinović, urednik portala "Tango siks" i stručnjak za avio-saobraćaj, za naš list navodi da putnici moraju imati na umu da niskotarifne kompanije gledaju na sve načine da dodatno zarade na putnicima koji preko njih za male pare lete na razne destinacije.
- Bitan deo poslovnog modela ovih kompanija jeste naplata prtljaga. Da bi kompenzovale niske cene karata, one ponekad naplaćuju i trivijalne stvari - kaže Vojinović.
Zaštitnik potrošača je kontaktirao sa "Wizz Airom" i u toj kompaniji su nam kazali da imaju razumevanja za našeg čitaoca, ali da ne vide ništa sporno u tome što su kesu naplatili kao kofer.
- Razumemo frustraciju koju je putnik doživeo i izvinjavamo se zbog eventualne neprijatnosti. Međutim, kako je navedeno u našoj politici, rezervacije koje nisu prioritet imaju pravo samo na ručni prtljag dimenzija 40 x 30 x 20 cm i maksimalne težine do 10 kg. Kako bismo sprečili slične situacije, savetujemo putnicima da pregledaju svoje dozvoljene količine prtljaga onlajn pre samog putovanja - kazali su u "Wizz Airu", ne objašnjavajući na koji način se formira cena kese kao prtljaga, odnosno po kom osnovu se ona naplaćuje kao da je u pitanju kofer.