30.12.2021.

15:39

Foto: Printscreen

Hronika

ZA PRETNJU U AVIONU, SA AERODROMA DIREKTNO U ZATVOR! Da je Bosanac bio letelici iz Engleske, sve bi bilo PO KRATKOM POSTUPKU!

Ne ulazeći u opravdanost odluke Tužilaštva koje je posle saslušanja i isticanja dvodnevnog zadržavanja ispoštovalo međunarodne kodekse i Sulejmana kao državljanina Danske prepustilo u nadležnost pravosuđa kraljevine, čini se da je stavljena tačka na nimalo bezazlen incident, koji je na svu sreću završen bez težih posledica.

Tome u prilog ukazuju i reči pilota Stevan Ignjatovića koji je rekao da je posada „Vizera“ na ovom letu imala sreće. 

- Imali su sreće jer putnik uz sebe nije imao neki oštar predmet. Znate, on je mogao da ode do toaleta, razbije staklo i nekoga ozbiljno povredi ili usmrti. Kapetan je u avionu gospodar života i smrti. Ja sam dvojicu takvih putnika poslao u Padinsku Skelu na šest meseci.

Dežurni sudija na londonskom Hitrou odmah šalje u zatvor 

Ignjatović je kazao i da bi potpuno drugačija situacija bila da se ovaj incident dogodio u avionu neke velike nacionalne kompanije.

- Da se ovo desilo u avionu „Britiš ervejza“ taj čovek bi pravo s londonskog aerodroma bio transportovan u zatvor na pet do šest godina! Na „Hitrou“ sedi dežurni sudija koji ovakve slučajeve rešava na samom aerodoromu. Nakon terorističkih napada 11. septembra doneta je odluka da država na čijoj se teritoriji dogodi incident ima pravo odlučivanja i određivanja sankcije.

Pilot Ignjatović objasnio je i kako je posada obučena da reaguje, kao i šta bi on uradio da je pilotirao letelicom.

- Kabinsko osoblje u ovakvim i sličnim situacijama pokušava da smiri putnika razgovorom, lepim rečima, objašnjenjem. Ukoliko putnik ne reaguje, onda i pretnjom da će ga po sletanju aviona na pisti sačekati policija i da mora da se smiri.

Upozorenje preduhitriti nemile i moguće opasne scene 

Da sam ja bio pilot, iako kapetan ovog aviona nije uradio ništa pogrešno, ja bih pre samog poletanja aviona upozorio putnike na vremenske prilike i kazao im da postoji velika mogućnost sletanja na beogradski aerodrom.

Mi pre svakog leta dobijamo detaljnu i preciznu prognozu. Siguran sam da ovaj putnik ne bi nakon te informacije ni pristao da se ukrca na let i da bi zamenio kartu.

Kako je objasnio Ignjatović, na našim prostorima usled ratnih dejstava veliki je broj traumatizovanih i ljudi koji su izgubili najdraže, te je nužno da kapetan misli i o tome i pokuša da predupredi svaki incident.