17.09.2024.

11:25

Foto: printscreen/RTS

Hronika

Sistem za detekciju meri brzinu kretanja u Beogradu: Evo kako će se vozači kažnjavati

Na te četiri lokacije u Beogradu brzina kretanja vozila ograničena je na 50 kilometara na sat.

Reč je o Bulevaru Mihajla Pupina, kod Brankovog mosta, na raskrsnici Bulevara Nikole Tesle i Ulice Ušće, raskrsnici Ulice antifašističke borbe i Jurija Gagarina, kao i u Bulevaru kralja Aleksandra, kod pijace "Đeram".

Postavljeni sistemi za automatsku detekciju prekršaja sastoje se od dvadesetak kamera.

Informer

 

Bojan Radovanović, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije kaže za RTS da se pri određivanju lokacije gde će se postaviti sistem vode kriterijumima kao što su broj saobraćajnih nezgoda i njihove posledice, indikatori ponašanja u saobraćaju, crne tačke.

"Cilj sistema nije kažnjavanje već unapređenje bezbednosti saobraćaja. Sa druge strane, očekuje se da će sistem delovati preventivno na vozače i odvratiti ih od prekoračenja brzine.", napominje zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Bojan Radovanović.

Govoreći od četiri nove lokacije gde je sistem postavljen, Radovanović navodi da je upravo na području opštine Novi Beograd od početka godine u saobraćajnim nesrećama poginulo 13 osoba.

"Već u prva 24 sata od kada sistem funkcioniše na te četiri lokacije, zabeleženo je pet ekstremnih prekoračenja brzine, sa više od 30 kilometra na čas iznad ograničenja." ističe zamenik načelnika. 

Informer

Kako će se vozači kažnjavati

Što se tiče procedure kažnjavanja, nakon što se detektuje prekršaj i prepozna registarska tablica, uputi se poziv vlasniku vozila sa obavezom da u roku od osam dana dostavi podatke o osobi koja je upravljala vozilom.

"Potrebno je da se policiji dostavi nesporni dokaz o osobi koja je bila za volanom u vreme izvršenja prekršaja", objašnjava Radovanović.

Kako je dodao pod dokazom se  podrazumeva pisana izjava, overena kod nadležnog organa, gde je vozač koji je upravljao potvrđuje da je tada bio za volanom.

Kao što je slučaj sa svim novčanim kaznama koje se tiču oblasti saobraćaja, počinilac prekršaja plaća polovinu propisane kazne ukoliko je uplati u naznačenom roku.

Prema Radovanovićevim rečima, prekoračenje brzine i kretanje je jedan od dominantnih faktora kada je reč o saobraćajnim nezgodama, naročito sa smrtno stradalnim učesnicima.

"Planira se postavljanje sistema i na drugim lokacijama što će se raditi fazno. Prema planu za Beograd, sistem bi trebalo da se postavi na 51. lokaciji. Sistem će pored prekoračenja brzine i prolaska na crveno svetlo, sistem za automatsku detekciju kontrolisati i nekorišćenje sigurnosnog pojasa, upotrebu mobilnog telefona, nepravilno prestrojavanje, neustupanje prvenstva prolaza." rekao je Radovanović i dodao da u Srbiji se takvi sistemi nalaze na 131. lokaciji.