22.09.2024.

16:40

Foto: foto: S.D.

Hronika

Pasars je težak 18 tona, nisu imali nikakve šanse! Oklopno vozilo samlelo "ford" porodice Lazović

- PASARS teži 16, a "ford fokus" 1,3 tone. Poređenja radi, standardni autobus u gradskom prevozu lakši je od PASARS-a, autobus je težak između 10 i 12 tona. Ljudi u "fordu" nisu imali šanse i pravo je čudo što je bilo ko preživeo - kaže izvor upućen u vojnu tehniku.

Glavna namena PASARS-a je zaštita jedinica Vojske Srbije od niskoletećih aviona, bespilotnih letelica, krstarećih raketa, ali i od ciljeva na zemlji i vodi. Prototip vozila predstavljen je javnosti 2017. godine, dok je sa serijskom proizvodnjom započeto 2019. godine. 

Informer

PASARS je osmišljen na Vojnotehničkom institutu, koji je u saradnji sa nekoliko kompanija ulestvovao i u izradi prototipa.

Stravičnu nesreću kod Ušća izazvao je vozač vojnog vozila M. V. (54) koji je zadržan u policijskom pritvoru. On je priveden Višem javnom tužilaštvu u Kraljevu, a istraga je u toku.

Očevici su prizor koji su zatekli na putu opisali kao jeziv!

- Putnički automobil bio je skroz smrskan i potpuno poklopljen vojnim vozilom. Na lice mesta došle su ekipe vatrogasaca-spasilaca. Uspeli su nekako da podignu vojno vozilo i pomere ga. Prizor koji nas je zatekao je strašan, ovo je prava tragedija - rekao je očevidac.

Vozač oklopnog vozila imao je više od 0,20 promila alkohola u krvi, što je protivno pravilima Vojske Srbije koja nalažu nultu toleranciju na alkohol za pripadnike u službi. 

Zbog sumnje da je počinio teško delo protiv sigurnosti javnog saobracaja, M. V. je zadržan u pritvoru do 48 sati, posle čega će biti priveden nadležnom tužilaštvu, piše Blic.