03.03.2016.

20:00

Foto:

Magazin

SVETI GRAL INTERNETA: Kako do što bolje pozicije na Guglu?!

Šanse da povećate broj kupaca ukoliko prodajete robu ili usluge, šanse da vaše poglede iznete u ličnom blogu dođu do što većeg broja korisnika, utoliko su veće ukoliko je vaš sajt bolje pozicioniran u rezultatima pretrage na interenet pretraživačima, od kojih je onaj Guglov svakako najpoznatiji i najčešće korišćen…

U eri računanara, tableta, mobilnih uređaja, biti što bolje pozicioniran na Guglu, jedan je od onih osnovnih preduslova bez koga je nezamislivo započeti ili voditi biznis

Bratislav Jović,

IT stručnjak

 

U ovom mini-vodiču Informer vam daje odgovore na gore navedena pitanja - otkrivamo šta, kako i koliko vam je potrebno da bi vaš veb sajt bio što bolje pozicioniran na internet pretraživačima, a u tome nam je pomogao Bratislav Jović, IT menadžer sa portala profesionalnaizradasajta.com.

Kako on objašnjava, u eri računanara, tableta, mobilnih uređaja, biti što bolje pozicioniran na Guglu, jedan je od onih osnovnih preduslova bez koga je nezamislivo započeti ili voditi biznis, bez obzira o kojoj oblasti da je reč.

- Da li će vaš sajt biti na prvoj stranici Gugla, pre svega zavisi od vaše konkurencije kao i ključnih reči koje koristite. Pored toga, potrebno vam je i mnogo strpljenja, jer je optimalno vreme za prosečan sajt da se pojavi u Guglovim pretragama oko šest meseci. Nekim sajtovima je potrebno i više, ali to zavisiti od pomenute konkurencije - kaže Jović.

Prema njegovim rečima, šanse da vaš sajt bude bolje pozicioniran veće su u onoj meri ukoliko je sadržaj na vašem sajtu primamljivi za krajnje korisnike u odnosu na sadržaj vaše konkurencuje.

- Sadržaj sajta treba da bude jedinstven i originalan. Da bi vaš veb sajt bio visoko kotiran ili pozicioniran mora da poseduje sadržaj koji je u odnosu na Vau konkurnciju drugačiji, prihvatljiviji i razumljiviji za čitaoce koji dolaze na vašu internet prezentaciju - navodi naš sagovornik.

AP/Photo

On ističe da su "ključne reči" za koje optimizujete sajt jedan od najvažnijih faktora za što bolju poziciju na gugl pretrazi.

- Procentualno, vaš sadržaj na sajtu treba da sadrži najmanje od tri do pet ključnih reči - pojašnjava Jović.

Takođe, on savetuje da naslovi (zaglavlja) sadrže ključne reči za koje optimizujete sajt, kao i da slikama koje se nalaze na sajtu, uvek imaju naslov.

Pored toga, prema Jovićevim rečima, korišćenje društvenih mreža kao i optimizacija sajta za mobilne i tablet uređaje, značajno povećava šansu da Gugl botovi bolje indeksiraju vaš portal.

- Danas su socijalne mreže te bez kojih se ne može. Tako da vaš sajt treba povezati sa društvenim mrežama kao što su Facebook , Twitter , Google+ i druge. Sa socijalnim mrežama možete dobiti značajan broj posetioca . S druge strane, optimizacija sajt za mobilne i tablet uređaje podrazumeva pre svega da Vaš sajt bude vidljiv na ovim uređajima. Ako je sajt star, svakako trebate promeniti svoj dizajn da bude vidljiv za tablet i mobilne uređaje tj. sajt treba biti "responsive". Treba napomenuti da se pretraga na internetu odvija na mobilnim i tablet uređajima čak do 70 odsto - zaključuje Jović.

Tagovi: