28.07.2024.

16:00

Foto: Shuterstock

Magazin

Najpodlija mobilna aplikacija ikada! Deluje depresivno, decu tera na plač - korisnici širom sveta su u začaranom krugu

Ali, već gotovo celu deceniju mnogi se na društvenim mrežama i forumima žale da Duolingo na vrlo grub način, pošto-poto, želi da zadrži svoje korisnike.

Deluje depresivno

Kako piše "Business Insider", korisnik Redita u šali je to opisao kao "pokušaj emocionalne ucene" da bi se učenik koji zabušava vratio na pravi put.

Pored mnogih podosta agresivnih mailova i push notifikacija, neaktivnim korisnicima prepoznatljiva ikona aplikacije Duolingo, sova, iznenada izgleda tužnije i starije. Neki kažu da deluje depresivno, neki kao da umire, a neki roditelji čak govore da im tera decu na plač. Pojedini pritom ističu da je manipulativna komunikacija kompanije iznad svega neetična.

Informer

 

Sa druge se strane čini da neumoljivo prigovaranje ide na ruku Duolingu. Nakon prvog ovogodišnjeg kvartala kompanija je izvestila o rastu broja dnevno aktivnih korisnika za 54 posto u odnosu na prethodnu godinu (na više od 31 milion), rastu prihoda od 45 posto i rekordnoj profitabilnosti.

Sviđala se vama njihova komunikacija ili ne, popularna sova očito ima potrebnu harizmu među korisničkom bazom uglavnom mlađom od 30 godina. Stručnjaci kažu da je to sastavni deo marketinške magije usmerene na generaciju Z (rođeni od 1996. do 2010.).

- Mlađe grupe traže kompaniju koja ima posebnu, jedinstvenu ličnost, koja se pamti i deluje autentično - rekao je Brajan Honigman, marketinški konsultant sa sedištem u Filadelfiji.

Dosledan svojoj ličnosti 

Honigman kaže da stariji reaguju na jezgrovite i asertivne slogane kao što su 'I'm lovin' it' i 'Just do it', a mladi i tinejdžeri odabiru brendove za koje se čini da utemeljuju različite vrednosti i interese i imaju jasnu perspektivu o svetu.

- Oni traže brend koji više liči na osobu - dodaje ovaj marketinški stručnjak.

Informer

 

Duolingo, kaže on, ostaje dosledan svojoj ličnosti, što se ceni, pa i onda kada sova pokazuje svoje preterano samodopadno ponašanje u komunikaciji izvan aplikacije.

Tako je nedavno pop pevačica Čarli XCX najavila izlazak novog albuma "Brat" na X-u, a Duolingo je podelio njenu objavu, napisavši:

- Ne mogu da verujem da si napisala ceo album o meni.

Katkad se čini da brend traži to da postane meme.