08.06.2023.

16:50 >> 15:22

Foto: pexels.com

Magazin

VLASNICA FIRME ZA ORGANIZACIJU OTKRIVA: Sa ova 4 trika će vam kuća BLISTATI, bez i malo muke

Mnogi ne vole da provode vreme u spremanju i čišćenju, međutim, uz male cake, ove stvari vam mogu postati lagana rutina, koja vam neće oduzimati ni vreme ni živce.

- Ako je sadržaj vaše ostave nagomilan do plafona ili vaš ormar više liči na mesto zločina, ovo se odnosi na vas. Raščišćavanje može da učini čuda za psihu, iako ideja o gomili posla može izgledati zastrašujuće na početku - kaže Ese Kroset, koja vodi firmu za organizaciju i dizajn enterijera u Njujorku.

Kroset je otkrila da uživa u organizovanim prostorima još kao tinejdžerka, dok je uređivala knjige u knjižari svoje majke Kristijan u Nigeriji. Kao odrasla osoba, svoj poziv je pretvorila u trajnu karijeru. Živeći po mantri: "Uredan prostor, prijatan dan", Kroset deli svoje vrhunske savete o tome kako pretvoriti neuredne sobe u spokojna utočišta.

1. Sređivanje dečijih soba

Određivanje mesta za knjige, igračke i odeću je ključno. Kroset preporučuje platnene korpe.

- Velike su, ali mekane, tako da ne morate da brinete da li će ih dete pocepati ili može samo da izvadi ili vrati stvari - kaže on.

A otomani za odlaganje sa poklopcima, koji se mogu ukloniti, mogu vam pomoći da udvostručite vaš prostor za skladištenje, jer ih možete slagati jedan na drugi. Pored toga, lepo izgledaju i dolaze u raznim motivima, jeftinije su od garderobera i prenosive su.

- Kada se igra završi, jednostavno sve stvari idu u kutije, tj. otomane i čekaju jutro. Oslobađajuće je kretati se po prostoriji, a da ne gazite razbacane stvari - ističe Kroset, koja preporučuje "lebdeće" police uza zidove, za knjige.

Informer

soba

2. Što manje papira, to bolje

Gde god da radite, bilo da je to namenska kućna kancelarija, ugao u spavaćoj sobi ili kuhinjski sto, Kroset ima jedan ključni savet – što manje papira, to bolje.

Razmislite o aplikacijama, koje vam omogućavaju da snimite fotografiju papira i prenesete je u PDF. Na taj način su svi vaši ključni dokumenti dostupni i lako ih je pronaći. Osim toga, ako lepo uredimo svoj radni prostor, lakše ćemo ga odvojiti od ostatka kuće i radije ćemo ga svakodnevno brzo sređivati.

- Ne radite za kuhinjskim stolom, dovoljno je i malo prostora da odvojite mesto za rad, pogotovo ako vam je to dugoročno poslovno rešenje. Knaufom možete zatvoriti balkon ili njegov deo, odvojiti deo dnevne sobe ili sobe, potrebno je da sebi napravite prijatan i lep prostor – savetuje ona.

3. Preuzmite kontrolu nad ormanom

Ukrotite haos u ormanu monohromatskim vešalicama - homogenost je iznenađujuće umirujuća za oko.

- Izvadite svu svoju odeću i pregledajte je. Moje pravilo je da ako nešto niste nosili 12 meseci, ne treba vam. Vešanje odeće po kategorijama, olakšava jutarnje oblačenje. Prvo stavite sve gornje delove na jednu stranu, zatim pantalone, a zatim haljine - kaže Kroset.

Ona sugeriše da je stvari uvek bolje imati na vešalicama nego na policama, jer je to vidljivije i odeća se neće gužvati. Police su idealne za odlaganje odeće po kući, trenerke, hulahopke, obične majice i slično.

- U proleće obavezno čuvajte zimsku garderobu u vakum kesama. Zašto ne biste imali više prostora u ormanu i usput sredili šta vam treba, a šta ne? – ističe ona.

4. Frižider

- Ako je frižider sređen i u njemu je sve uredno, ne samo da će biti vidljivije, pa će nam biti lakše da biramo zdravije opcije ishrane i kombinujemo obroke, već ćemo se osećati kao da nam je ceo dom uređeniji - tvrdi Kroset.

Prema njenim rečima, neka mesta su presudna i upravo ona ostavljaju utisak uređenosti ili neuređenosti. Zato, počnite od frižidera u koji svi svako malo zavirimo, izvadite sve, obrišite police, bacite nepotrebno i neiskorišćeno i napravite funkcionalan sistem, po kome ćete namirnice u njega slagati po kategorijama, prenosi essence.com.