10.11.2016.

10:41

Foto:

Magazin

SAVETI PEDAGOGA: Evo kako da pomognete detetu da se organizuje u školi!

Očekivanja porodice od deteta i škole su obično velika, posebno kada je reč o polasku u prvi razred.

Uz obaveze na poslu, rad u kući i nedovoljno slobodnog vremena mnogi roditelji se pitaju da li dovoljno pomažu svojoj deci oko školskih obaveza.

Kako je objasnila Radaković, roditelji od dece očekuju da deca budu uspešna, a od škole se očekuje da im pruže znanje, vaspitanje i bezbednost.

Prema njenim rečima, na početku školovanja je najvažnije da deca budu prihvaćena od strane učitelja koji postaje značajna i važna ličnost u njihovom životu i da opipljivo osete da je njemu stalo do njih.

Podjednako je važno da li će dete prihvatiti vršnjaci, kao i druženje i igra koja će dugo zauzimati primarno mesto u životu deteta.

Smatra se da osećanje prijatnosti kod deteta dok boravi u školi stvara dobru osnovu za sve pometute zadatke koji su pomenuti na početku priče.

- Da bi roditelji mogli adekvatno da pruže podršku svojoj deci u prvim godinama školovanja treba da se interesuju, ali i da ozbiljno shvate zapažanja učitelja koji dete posmatra u procesu učenja, druženja i odnosu prema obavezama. Deci je potrebno da se osećaju bitno što treba osloniti da njihove realne potencijale -  upozorava Radaković.

Sve što eventualno treba korigovati u odnosu deteta prema učenju ili u ponašanju najlakše se može uraditi u prvim godinama školovanja, istakla je Radaković, ukazavši da se kod dece tada postavlja temelj obrazovanja.

Roditelji imaju zadatak da prate kako dete uči, interesuju se šta je učilo tog dana, šta mu je bilo teško, šta interesantno, da li su mu potrebna pojašnjenja i vežbaju sa njim ako im se nešto čini teško i nerazumljivo.

Radaković je objasnila da je školsko gradivo koncipirano po principu kurikuluma što znaci da se prethodno gradivo nadovezuje na naredno pa je sistematičnost i redovnost u učenju važna i ukazala se dete oseća sigurno, ako u školu krene sa urađenim domaćim zadacima i naučenim gradivom za taj dan.

- Bez motivacije nema uspešnog i kvalitetnog učenja. Podsticanje pozitivne motivacije kod dece je ključ učenja i kvalitetnog usvajanja znanja - podvukla je Radaković.

Organizacija deteta u školi treba da se, na prvom mestu, temelji na dobro naučenom gradivu.

Često se dešava da se nedovoljno dobro razlikuje dobro naučena i lekcija koja se samo prepoznaje. Na dobro naučenu lekciju dete može da pruži kvalitetan odgovor.

Uz školske  obaveze, igru, hobi i druženje idu i kućne obaveze, koje bi trebalo da budu sastvni deo života svakog deteta.

- Kućne obaveze su deo mentalne higijene svakog deteta i one kod dece razvijaju odgovotnost, urednost, tačnost, sigurnost u sebe i svoje sposobnosti.  Treba imati na umu da se deca najbolje uče na primeru i usvajaju ono što vide od svojih roditelja, nastavnika i ljudi za koje su procenili da su im bitni u životu - podvukla je Radaković,

Trema,strah i stres kod dece prate svaki polazak u školu.

- Ako se usredsredimo samo na stres pred kontrolni, mogu se pojaviti strah od neuspeha i strah od uspeha ma kako to paradoksalno zvučalo. Najbolji lek je dobro savladati gradivo - kazala je

Kada je reč o spavanju, posebnu paćnu treba obratiti na moguće poremećaje sna kod dece poput noćnih strahova i mora iza kojih se obično kriju strepnja, strah, neprijatni dogadjaji koje dete doživelo u toku dana.

- Internet, igrice i televizija su u funkciji zdravog i pravilnog odrastanja današnje dece ako su pozitivno determinisani i ako ne remete njegov odnos prema učenju, odnose sa vršnjacima i vreme za spavanje – dodala je Radaković, napomenuvši da savremene tehnologije ne bi smele da zamene druženje sa vršnjacima na otvorenom i način komunikacije među njima jer se život mora odvijati u realnom vremenu.

Tagovi: