30.11.2017.

22:53

Foto:

Magazin

ZA NEVALJALE! Stjuardese imaju lisice za nezgodne putnike!

Evo čemu služe ove stvari u avionu:

Crni trougao

U avionu prozori ne postoje samo zato da bi putnici imali dobar pogled, već imaju i sigurnosnu funkciju. Ako posada sumnja da postoji neki problem sa krilima ili motorom, najbolji način da to provere je da pogledaju kroz prozor. A da bi to uradili, zaputiće se do prozora sa najboljim pogledom, koji je obeležen malim crnim trouglom na zidu. Crni trougao obeležava mesto koje se još u šali naziva i „sedište Vilijama Šatnera“, prema jednoj od epizoda poznate serije Zona sumraka (Nightmare at 20,000 Feet), u kojoj putnik Vilijam Šatner vidi gremlina na krilu aviona.

Rupa u prozoru

Ako primetite rupu na svom avionskom prozoru i uplašite se, ne brinite, ona treba da se nalazi tu. Zapravo, nalazi se na svim prozorima u avionu, i to na središnjem oknu (prozori u avionu imaju tri okna), a primarna funkija im je da oslobađaju/izjednačavaju pritisak (budući da je razlika između pritiska spolja i u kabini velika) i tu su radi naše bezbednosti.

Skrivena spavaća soba

Većina letelica za duge letove dizajnirana je tako da sadrži i mali prostor u kome kabinsko osoblje može da legne, protegne se, dremne ili jednostavno na trenutak pobegne od zahtevnih putnika.

Dugme koje otvara toalet spolja

Svi oni koji fantaziraju o romantičnim epizodama u avionskom toaletu, treba da znaju da on u svakom trenutku može da se otvori sa spoljne strane. Šalu na stranu, članovi kabinskog osoblja zaista imaju posebno dugme, koje se obično nalazi u blizini „no smoking“ znaka, kako bi u slučaju nepredviđenih situacija mogli da pristupe toaletu.

Drške u kabini

Jako je iritantno kada putnici misle da je sasvim u redu da se tokom leta šetaju po avionu, a još je gore kada se tom prilikom pridržavaju za sedišta drugih putnika. Umesto drmanja tuđih sedišta, zašto se jednostavno je uhvate za ručke koje su upravo zato postavljene u većini aviona, na zatvorenim pregradama za prtljag?

Male žute kuke na krilima

Na mnogim avionima putnici mogu da vide žute kuke na krilima, a njihova svrha je da vam pomognu u slučaju prinudnog sletanja na vodenu površinu. Tokom evakuacije putnika iz aviona, uže se pričvrsti između avionskih vrata i ovih kuka, i omogućava putnicima da se za njega sigurno drže i ne skliznu sa krila u vodu.

Koktel hemikalija iznad vaše glave

Maske za kiseonik se mogu naći u svim avionima, ali uprkos popularnom verovanju putnika, one nisu povezane sa bocama sa kiseonikom. Ove boce su veoma gabaritne i teške, pa se umesto njih u avione stavlja koktel hemikalija, koje tokom sagorevanja oslobađaju kiseonik. Koktel može da uključuje barijum-peroksid, fini beli prašak koji se koristi za vatromete, kalijum-hlorat, koji se često koristi za uništavanje korova i magnezijum-hlorat. Zbog toga što su ove materije zapaljive, u slučaju požara u avionu maske se ne koriste, budući da bi proizvodnja kiseonika mogla da pogorša stvari.

Pepeljare

Pepeljare nisu baš skrivene, ali budući da svi znamo da je pušenje u avionima zabranjeno već 20 godina, verovatno ste se nekada zapitali čemu onda pepeljare služe. One su tu iz prostog razloga što se s vremena na vreme nađe neki pametnjaković koji uprkos zabrani zapali cigaretu tokom leta, i za bezbednost svih u avionu je bolje da ima gde da je ugasi, nego da je baci u đubre i izazove požar.

Ručke na vratima aviona

Avionska vrata na sebi imaju naizgled potpuno beskorisne ručke. Ali u slučaju evakuacije, kada se putnici uspaniče, kabinsko osoblje koje usmerava kretanje putnika ka izlazu, koristi ručku kao siguran oslonac. Nije neuobičajeno da se u tako stresnim situacijama putnici hvataju za sve za šta mogu, uključujući i kabinsko osoblje, pa bi ih, ukoliko se ne drže čvrsto, lako mogli povući sa sobom.

Gas-maske

Gas-maske postoje u avionima, ali su rezervisane samo za članove posade, jer su oni ti koji će reagovati u slučaju požara.

Lisice i defibrilatori

Pijani i agresivni putnici su veoma česta pojava u avionima. Zato ne treba da vas šokira podatak da u se u kokpitu nalaze i lisice za obuzdavanje najekstremnijih slučajeva agresivnih putnika koji predstavljaju opasnost za putnike, posadu i letelicu. Ipak, nemojte očekivati da vidite policijske metalne lisice, jer se zapravo radi o plastičnim trakama za vezivanje. Defibrilatori, uređaji koji koriste blage i kontrolisane elektrošokove u predelu grudi i srca kako bi oživeli ili normalizovali rad srca, deo su standardne opreme u avionima, a kabinsko osoblje je obučeno za njihovo korišćenje.

Tagovi: