24.06.2019.

08:22

Foto:

Planeta

MILOGORCI NAČISTO ODLEPILI: Srbi su krivi što nam je sezona pukla, MINIRAJU NAS VEĆ 140 GODINA?!

"Sada sam bio i nikada više neću doći u Crnu Goru", "Na najlepšoj plaži u Crnoj Gori se izlivaju fekalije", "Opasna ajkula viđena u Jadranu", "Zmije uplašile kupače u Buljarici i budvanskom Mogrenu"...

To su samo neki od bombastičnih naslova koje plasira deo srpskih medija, uglavnom tabloida, predstavljajući Crnu Goru kao nepoželjnu turističku destinaciju, pišu crnogorski mediji opravdavajući lošu turističku sezonu.

Crnogorski turistički poslenici u razgovoru za Vijesti tvrde da je to praksa proteklu deceniju i da ih ništa ne čudi od pojedinih medija iz Srbije.

Kažu da iza svega stoje neke od srpskih turističkih agencija, koje promovišu druge destinacije, ali ne isključuju i aktuelni politički trenutak kao dodatni podstrek za objavljivanje ružnih vesti o Crnoj Gori.

Direktor JP "Morsko dobro" Predrag Jelušić ocijenio je da deo srpskih  medija vodi negativnu kampanju i da postoje turističke agencije koje plasiraju naručene tekstove.

- Morsko dobro sa svoje strane, Nacionalna i lokalne turističke organizacije, trudimo se da činjenice i sve podatke dostavimo medijima iz Srbije i predstavimo sve ono što je jeste realno stanje. Tačno je da se svake godine u ovom periodu predsezone vodi, moramo priznati u delu srbijanskih medija, negativna kampanja prema Crnoj Gori. Ja to vidim tako što jedan deo agencija koje usmeravaju goste prema nekim drugim destinacijama kreiraju dobar deo tih medija kroz neke naručene tekstove. Takođe i politička situacija dodaje gorivo.

Informer

Jelušić za lošu sliku koja ide u region delom okrivljuje i crnogorske medije.

- Naši mediji su u prethodnom periodu negde malo doprinijeli tome. Sigurno i u nekim drugim destinacijama u okruženju imate incidente, gde neka kanalizaciona cijev u toku sezone pukne i izlivaju se fekalije. Ali, bili smo svjedoci da su takve vesti naši mediji prenosili i tokom jula i avgusta, kao da je to najvažnija vest. Znam da postoji svest tog ekonomskog patriotizma, pa u drugim destinacijama, ako im se tako nešto dogodi u sezoni, a dešavaju im se takođe havarije, njihovi mediji to prećute, ili to bude marginalna vest.

Jelušić navodi da neka takva vest objavljena u Crnoj Gori "dobije multiplikativni efekat kod medija u regionu".

- Jedva čekaju da neku poluinformaciju dorade, razrade i izdignu na neki mnogo viši nivo. Imali smo takav primer prije nekoliko sezona, kada se jedna takva vest strahovito brzo prenijela ne samo u medijima u regionu, već i u ruskim, pa i u evropskim. Onda imate problem da takvu jednu informaciju, koja nije bila tačna, demantujete.

Predsednik Crnogorskog turističkog udruženja i suvlasnik lanca hotela "Montenegro stars hotels group" u okviru koga posluje bečićki "Splendid", Žarko Radulović kaže da ga ni malo ne iznenađuje negativna kamapnja, jer se to "dešava u poslednjih 140 godina".

- Pogledajte kroz istoriju i shvatićete, da ne bih elaborirao, da me ne bi tumačili pogrešno. Ali, od oficijalnih struktura iz Srbije u poslednjih 140 godina ništa dobro nesmo ni čuli, ni videli. To je apsolutno na fonu toga, što gore nama, to vazda njima bolje. Ja to ne mogu da shvatim. Na to ne treba obraćati pažnju, jer iz godinu u godinu ne mogu reći da raste broj turista iz Srbije, ali ostaje na istom nivou, koji je značajan. Oni znaju da su u Crnu Goru uvek dobrodošli, jer dolaze kod rođaka, prijatelja, drugova... Vazda nam dobro dolazili, a mi ćemo biti dobri domaćini.

Tagovi: