20.01.2021.

13:01

Foto:

Planeta

KO HOĆE, TAJ I MOŽE! Zogović smenjuje šefa DIK-a Aleksu Ivanovića iz DPS-a!

U obrazloženju predloga predsednik Zogović je istakao:

“Zakonom o Izboru odbornika i poslanika uređuje se organizacija, sastav i nadležnost organa za sprovođenje izbora. Organi za sprovođenje izbora su birački odbori i izborne komisije. (Čl 7 Zakona o izboru odbornika i poslanika). Organi za sprovođenje izbora rade na osnovu zakona. (Čl 17 stav 1)

Za svoj rad organi za sprovođenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao. (Čl 17 stav 2)
Predsednika Državne izborne komisije imenuje Skupština, na predlog radnog tela Skupštine nadležnog za izbor i imenovanja nakon prethodno sprovedenog javnog konkursa. (Čl 30 stav 2)

U skladu sa Čl 17 stav 2 da za svoj rad organi za sprovodjenje izbora odgovaraju organu koji ih je imenovao te Čl 30 stav 2 da Predsjenika Državne izborne komisije imenuje Skupština na predlog radnog tela Skupštine nadležnog za izbor i imenovanja, nesporno proizilazi nadležnost Administrativni odbora za pokretanje postupka razrešenja.

Razlozi za predlog odluke o razrešenju.

Predsednik i članovi DIK-a su dužni da primenjuju Zakon o izboru odbornika i poslanika a ne da budu uzdržani ili protiv njegove primene. Državna izborna komisija je odbila da, po urednom zahtevu Skupštine, Skupštini dostavi izveštaj o popuni upražnjenog poslaničkog mesta na šta je obavezuje Čl 32 stav 13 zakona. Nakon što je predsednik DIK-a primio dopis o ostavci poslanika Državna izborna komisija je bila dužna da izabere onog kandidata koji je sledeći prema redosledu na poslaničkoj listi.

Odborniku, odnosno poslaniku prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran : 1. Podnošenjem ostavke (Čl 101. Stav 1). Ako odborniku odnosno poslaniku prestane mandat iz razloga utvrđenih u članu 101 ovog zakona mandat dobija novi odbornik, odnosno poslanik na način utvrđen ovim članom.

Informer

Ako na izbornoj listi sa koje je odbornik, odnosno poslanik izabran preostane isti ili veći broj kandidata od broja odbornika, odnosno poslanika kojima je prestao mandat izabraće se onaj kandidat koji je sledeći prema redosledu na izbornoj listi. (Član 104 stav 1 i 2)

Umesto dosledne primene eksplicitno jasnih, navedenih normi Zakona o izboru odbornika i poslanika predsednik i određeni članovi Državne izborne komisije su se opredelili za otvoreno kršenje zakona i političku opstrukciju sa krajnjim ciljem prekrajanja izborne volje koju su građani iskazali na izborima 30. avgusta 2020. godine a što je i predmet krivične prijave koju je protiv ovih lica podnio 41 posalnik Skupštine Crne Gore.

Pravni vakuum

U odgovoru Skupštini umesto popune upražnjenog poslaničkog mesta predsjednik DIK-A gospodin Aleksa Ivanović je obavestio Skupštinu da DIK nije u mogućnosti da dostavi izveštaj o popuni upražnjenog poslaničkog mandata iz razloga što predlog nije dobio potrebnu većinu članova Državne izborne komisije. Dopis Broj 925 od 28.12. 2020 godine. Time je nesporna pravna činjenica pregažena brutalnom opstrukcijom kroz kršenje zakona.

Takvim postupanjem pregažen je i ČL 83 stav 2 Ustava Crne Gore koji propisuje da Skupština ima 81 poslanika jer se takvom ništavom odluka DIK-a pokušao broj poslanika svesti na 80, na taj način napraviti “pravni vakum” i prekrajati izborna volja građana. Čime se krši i Čl 2 stav 3 Ustava koji kaže Ne može se uspostaviti vlast koja ne proističe iz slobodno izražene volje građana na demokratskim izborima, u skladu sa zakonom.

Uvažavajući činjenicu da organi za sprovođenje izbora za svoj rad odgovaraju organu koji ih je imenovao ČL 17 stav 2 Zakona o izboru odbornika i poslanika, a zbog grube povrede Zakona o izboru odbornika i poslanika i Ustava Crne Gore smatram da su se stekli osnovani i opravdani uslovi da Administrativni odbor usvoji predlog odluke o razrešenju predsjednika DIK-a gospodina Alekse Ivanovića.”