20.06.2021.

09:00

Foto: YoutubePrintscreen/fotomontaža

Planeta

OVAJ SVET JE OTIŠAO U PI...! Deca danas maštaju da postanu Jutjuberi, niko neće da bude astronaut, sportista, naučnik...

Ljude, bez obzira na kulturološku različitost, motivišu iste stvari: udobnost, novac, bezbednost porodice, poslovna ispunjenost i sigurnost. Način na koji svaka kultura postiže željeno se može razlikovati. Poslednje istraživanje upravo govori o tome, različitost u vaspitanju dece će u budućnosti definisati pravac razvoja naših zemalja.

Anketa u kojoj je učestvovalo oko 3.000 dece pokazala je da su danas malisani zainteresovaniji za popularnost i slavu od interesovanja za istraživanje i nauku.

Na pitanje "Šta bi želeli da postanu kad porastu", čak troje od 10 američke i britanske dece reklo je da žele da postanu Jutjuberi ili Blogeri i da svoju karijeru prave snimajući sebe i "kačeći" na internetu kako bi postali bogati i slavni.

Manji broj ispitane dece sa Zapada izjasnio se da bi voleli da imaju karijere nastavnika, sportiste i muzičara. Želju za istraživanjem kosmosa izrazio je najmanji broj dece, pa se to zanimanje sa 11% nalazi na poslednjem mestu.

Sa druge strane, čak 56% kineske dece izabrao je poziv astronauta kao primarno zanimanje kada porastu. Nakon istraživanja svemira, sledi interesovanje za profesijom nastavnika, muzičara, sportiste, a karijera "Jutjubera" nalazi se na poslednjem mestu.

Informer

Kinesko društvo je bazirano na grupi, dok Amerikanci slave pojedince

I dok se na Zapadu sve vrti oko pojedinaca koji s vremena na vreme zablistaju, u Kini uspeh individue nikada nije samo njegov, već zasluga potiče od porodice, okruženja, kompanije.

Za razliku od dece sa Zapada, kineske porodice vaspitavaju decu da razmišljaju kako će njihovi postupci uticati na zajednicu u celini umesto da paze samo na sebe.

Kina je često na udaru zbog takozvane cenzure, pogotovu cenzure medija i interneta, dok Amerika smatra da je sloboda govora neprikosnovena, a da je zaštita od štetnog sadržaja, opet, na pojedincu.

Zahvaljujući različitom pristupu, istraživanje pokazuje kako oni na kojima svet ostaje vide svoju budućnost: Deca sa Zapada će uspeh i slavu tražiti na Jutjubu snimajući svoju "kreativnost", dok će kineska deca istraživati i osvajati svemir.