26.10.2022.

09:57

Foto: Reuters

Planeta

NATO PILOTI BEŽE U KINU! Uhapšen američki marinac zbog saradnje sa Kinezima, ZAPADU SE OSIPA VOJNI KADAR!

Bivši američki vojni pilot i instruktor letenja uhapšen je prošle nedelje u Australiji i sada se suočava sa ekstradicijom u SAD, preneo je u utorak Rojters. Nejasno je sa kakvim se optužbama ovaj muškarac suočava, ali izvori kažu da je priveden zbog prethodnog rada u Kini.

Lokalna policija u Novom Južnom Velsu uhapsila je Danijela Dagana, preneo je Rojters, pozivajući se na sudske zapise i policijske izvore. Daganu je odbijena kaucija i sada se suočava sa "formalnim postupkom ekstradicije", tvrdi novinska agencija.

Portparol Kancelarije državnog tužioca u Vašingtonu potvrdio je da je jedna osoba uhapšena u Novom Južnom Velsu u petak „na osnovu zahteva Sjedinjenih Američkih Država“, ali nije imenovao osobu.

„Izvor iz avijacije“ rekao je Rojtersu da je FBI tražio Dagana zbog njegovog rada u Kini. Dagan, opisan u izveštaju kao „bivši američki državljanin“ i sadašnji državljanin Australije, deceniju je služio kao pilot i instruktor letenja u američkim marincima, pre nego što se preselio u Australiju i započeo posao vodeći turiste na letove borbenim avionima .

Dagan se navodno preselio u Kinu 2014. i ubrzo nakon toga prodao svoj australijski biznis. Osnovao je „sveobuhvatnu konsultantsku kompaniju za vazduhoplovstvo“ 2017. i radio je u Kingdau u Kini do raspuštanja firme 2020. godine, prema njegovom profilu na LinkedIn-u.

Nejasno je da li su SAD optužile Dagana za saradnju sa kineskom vladom ili vojskom, ili su među onima koje se razmatraju optužbe za špijunažu. Vest o hapšenju pilota stigla je nekoliko dana nakon što su više zapadnih medija objavile da je Kina angažovala oko 30 britanskih vojnih pilota veterana da podučavaju pripravnike u kineskoj vojsci.

Praksa je legalna, ali britanski odbrambeni zvaničnici su i dalje dovoljno zabrinuti da su izdali upozorenje za sadašnje i bivše pilote da se klone šeme regrutovanja. Peking navodno plaća pilotima 270.000 dolara godišnje, što je otprilike duplo više nego što Kraljevsko vazduhoplovstvo plaća svojim najvišim komandantima, i četiri puta više nego što plaća iskusnom vođi eskadrile.