22.04.2023.

07:00

Foto: youtube.com/printscreen

Planeta

SKANDAL! RASISTIČKI INCIDENT NA IZLOŽBI AUTOMOBILA U KINI! BMW na sajmu delio sladoled samo belcima

Rukovodstvo firme moralo da se izvini zbog rasne diskriminacije

Čuvena nemačka kompanija BMW optužena je za rasizam nakon što je na sajmu automobila u Šangaju delila sladolede isključivo belcima sa Zapada, dok je Azijcima i drugim posetiocima besplatna poslastica bila uskraćena.

Taj skandalozni gest odigrao se na štandu "Minija", koji proizvodi BMW, i izazvao je ogroman bes kineske javnosti, te naterao Nemce da se javno izvinjavaju zbog rasne diskriminacije.

Propust menadžmenta

Dogodio se ozbiljan propust lokalnog menadžmenta, poboljšaćemo obuku i socijalnu edukaciju zaposlenih

Rukovodstvo 'Minija'

Kinezi besni

Kako navode mediji, incident se dogodio u sredu na Međunarodnoj izložbi automobilske industrije u Šangaju, gde je svoje četvorotočkaše izložio i "Mini", koji je 2000. godine kupio nemački gigant.

Na snimcima objavljenim na društvenim mrežama vide se dve promoterke te kompanije koje srdačno posetiocima sa Zapada nude besplatne sladolede.

Međutim, nakon što je štandu prišlo i nekoliko Kineza, želeći takođe da se posluže sladoledom, one su odbile da im ga daju, te su ih praktično oterale mašući rukama. Kamera je potom snimila ceo izložbeni prostor "Minija", na kojem se vidi veliki broj belaca koji uživaju u ledenoj poslastici, ali nijedan Azijac.

Sramotni snimak od srede do danas na kineskoj društvenoj mreži Veibo pogledalo je gotovo 100 miliona korisnika, koji su nemačku automobilsku kompaniju optužili za rasizam.

Suočeno sa žestokim kritikama, rukovodstvo "Minija" bilo je prinuđeno da se izvini zbog "neprijatnog incidenta", navodeći u zvaničnom saopštenju da se dogodio "ozbiljan propust lokalnog menadžmenta" i da će "kompanija poboljšati obuku i socijalnu edukaciju zaposlenih".

Informer

Sajam automobila u Šangaju

Loš trenutak za zapadnu industriju

Mediji navode da kompanija BMW nije mogla da izazove ovakav skandal u gorem trenutku, budući da se nemački gigant grčevito bori da zadrži poziciju koju ima na kineskom tržištu, a koju su poslednjih godina uzdrmali domaći proizvođači sportskih automobila.

Prema rečima stručnjaka, vozila sa Zapada više nisu toliko interesantna Kinezima, pa polako gube primat u toj zemlji.

- Upravo zbog toga je BMW na sajam u Šangaj poslao najbolje i najaktuelnije modele koje ima u ponudi, baš kao i ostali proizvođači sa Zapada. Umesto da se kineskim potrošačima predstave u najboljem svetlu, oni su uvredili i razbesneli Kineze - kažu stručnjaci za automobilsku industriju.

Lokalne promoterke

Neimenovani zvaničnik BMW-a rekao je medijima da su promoterke bile angažovane specijalno za sajam u Šangaju i da nisu "zaposlene za stalno" u toj kompaniji.

- Pre nego što se incident dogodio, na štandu je podeljeno više od 300 porcija sladoleda. Promoterke ne rade u kompaniji BMW, već su angažovane privremeno, samo za izložbu automobila u Šangaju - rekao je on novinarima, insistirajući na tome da ostane anoniman.