19.05.2023.

09:41

Foto: Ap/Fotoilustracija

Planeta

UŽASNE VESTI ZA RUSE! UKRAJINSKI PILOTI ŠOKIRALI ZAPAD! Pokazali fantastične rezultate na F-16, lovci stižu mnogo ranije nego što se očekivalo?!

Dokument je distribuiran brojnim NATO saveznicima koji imaju F-16 i sadrži detaljnu procenu od kraja februara i početka marta u bazi Nacionalne garde Moris u Tusonu, u Arizoni, gde se nalazi 162. eskadrila američkih vazduhoplovnih snaga.

Dvojica ukrajinskih vazduhoplovaca, jedan koji je bio kvalifikovan za MiG-29, drugi za Su-27, nisu, prema proceni, prošli „nikakvu formalnu obuku“ za F-16, osim kratkog upoznavanja. Zatim su testirani na simulatoru letenja, izvodeći „devet događaja simulatora koji pokrivaju ukupno 11,5 sati“.

I Su-27 i MiG-29 su borbeni avioni iz sovjetske ere, koji čine većinu onoga što je ostalo od ukrajinskog vazduhoplovstva. Obojicu ukrajinskih pilota ocenjivala su četiri iskusna instruktora američkog vazduhoplovstva, od kojih je svaki imao hiljade sati leteći F-16.

„Uspešno sleteo avion u scenariju simuliranog plamena“

U proceni, koju je napisao potpukovnik Džered P. Vajt iz 162. eskadrile, zaključeno je da su ukrajinski piloti bili u stanju da izvedu niz „relativno tehničkih“ manevara u svojim simuliranim okruženjima, kao što je sletanje aviona nakon gubitka motora u scenario koji se zove "plamen".

Informer

- Posle samo jedne demonstracije, oba pilota su uspela da uspešno prizemlje avion u scenariju simuliranog plamena iznad glave. Ovo je relativno tehnička veština koja se mora kontinuirano vežbati tokom karijere pilota F-16 - navodi se u dokumentu.

Oba pilota su takođe bila u stanju da „izvedu lažne napade na osnovu parametara saopštenih tokom letenja simulacijom“.

Glavni problem - engleski jezik

Glavni problem u obuci identifikovan u proceni bio je taj što ukrajinski piloti nisu bili zadovoljni kompleksnom avionikom F-16, koja prikazuje informacije na engleskom. Sposobnost korišćenja engleskog jezika se na drugim mestima navodi kao „zabrinjavajuće“, iako ocenjivači navode da je došlo do „primetnog poboljšanja znanja engleskog“ tokom dvonedeljnog perioda za oba ukrajinska pilota.

Informer

Nije iznenađujuće što piloti Su-27 i MiG-29 nisu bili upoznati sa letećim američkim standardnim višeavionskim formacijama, pošto su bili obučeni u taktici iz sovjetskog doba. Uprkos ovim nedostacima, u izveštaju se zaključuje da „s obzirom na trenutnu veštinu koju je demonstrirao pilot ukrajinskog vazduhoplovstva, četiri meseca je realan vremenski okvir za obuku“.

Novi pritisak na saveznike da isporuče F-16 Ukrajini

Dokument će povećati pritisak na glavne saveznike Ukrajine, kao što su SAD, od kojih neki tvrde da su zapadni avioni previše sofisticirani i da će stoga trebati predugo da se obuče piloti da bi imali uticaja u ratu između Ukrajine i Rusije.

Na primer, Kolin Kal, odlazeći američki podsekretar odbrane za politiku, govoreći na saslušanju u Komitetu za oružane snage Predstavničkog doma u februaru, tvrdio je da će obuka ukrajinskih pilota za upravljanje F-16 trajati „oko 18 meseci“. Isto vreme, rekao je tada Kal, biće potrebno za isporuku ovih aviona Ukrajini.

Otkriće da bi Ukrajinci mogli da budu spremni za borbu na F-16 mnogo ranije nego što se očekivalo dolazi u vreme međunarodnog pritiska da se Kijev snabdeva savremenim zapadnim borbenim avionima.