25.08.2023.

15:14

Foto: Profimedia

Planeta

Prigožin jednu stvar nikada nije uneo u avion, a proletos je postavio nešto što je šokiralo pilote!

 

Pilote je posebno začudilo to što su dva aviona koje je koristio imala - padobrane!

U proleće su stavljeni padobrani sa obe strane. Ovo je prilično besmislen poduhvat sa tačke gledišta pilota: u slučaju katastrofe, padobran u avionu je beskoristan. Međutim, Prigožinov zahtev je uslišen.

Zanimljivo je da nikada nije ukrcao alkohol u avion, što još više dovodi u sumnju informaciju da je nesreću izazvala paklena naprava u kutiji sa skupocenim vinom. Od pića su bili samo sokovi i kola, a Prigožin je pažljivo pratio da su pića domaće proizvodnje. U hrani je bio izuzetno nepretenciozan: mogao je naručiti, na primer, kajganu, a u slučaju kratkog leta nije ni tražio hranu.

Jevgenij Prigožin i njegovi ljudi nisu nosili nikakav poseban teret. Najčešće je to bila garderoba. Vođa Vagnera bi obično krenuo u farmerkama i košulji, a zatim bi se presvukao u kamuflažnu uniformu.

Procedura transporta oružja je strogo poštovana (podsetimo da su na mestu pada Embraer 135BJ Legaci 600 pronađeni pištolji, kao i, prema nepotvrđenim izveštajima, granate). Obično su patrone vađene iz vatrenog oružja, stavljene u vreću, zapečaćene i predate kapetanu. Po završetku leta oružje je vraćano vlasnicima.

Posadama aviona su podeljeni mobilni telefoni sa zatvorenim kanalom komunikacije. To je bilo zbog, između ostalog, činjenice da je Prigožin periodično sam pozivao pilote. Interesovao se za vremenske prilike na aerodromu dolaska, pitao da li će letelica biti tretirana tečnošću protiv zaleđivanja itd. Piloti su Prigožina zapamtili kao jednostavnog, ali zahtevnog putnika koga su poštovali, prenosi MK.

Jednom je kapetanu zamerio što letelica nije bila očišćena.

"Vaš avion je u g*vnima", prisetio se pilot Prigožinovih reči. Istovremeno je poštovao pilote, uvek im se zahvaljivao na letu i rukovao se.

Sami piloti su veoma pažljivo pregledali avion pre polaska - i oni sami i putnik su brinuli o pitanjima bezbednosti. Prigožin je posebno zahtevao da se nakon leta unište spiskovi putnika.

Dešavalo se da avion Prigožinom poleti sa navedenom krajnjom tačkom rute "Aerodrom Žukovski", ali da umesto toga sletio u Pulkovo. Ovakvi preokreti izazivali su nezadovoljstvo vazduhoplovnih službi, a Prigožin se trudio da ovakve trikove ne zloupotrebljava.