13.08.2024.

18:30

Foto: Printskrin video

Planeta

Kinezi testirali ultrabrzi voz, cilj im je da vozi 4.000 kilometara na sat! Svet gleda i ne veruje šta radi Peking!

Test je usledio nakon početnog testiranja voza u februaru, gde je postigao impresivnih 623 km/h na kratkoj stazi od dva kilometra. Poslednji test je pokazao da svi sistemi rade normalno, sa brzinom voza i visinom vešanja u skladu sa unapred podešenim vrednostima, iako tačni podaci nisu objavljeni 

Test označava prekretnicu za CASIC jer nastavlja da usavršava tehnologiju koja bi mogla da revolucioniše transport između velikih kineskih gradova. Naime, koncept putovanja velikom brzinom kroz vakuumsku cev je izgubio zamah na Zapadu, ali je Kina i dalje posvećena toj ideji.

Čak i veće brzine

Radeći u okruženju sa niskim vakuumom, gde je vazdušni pritisak značajno smanjen, T-Flight može da minimizira aerodinamički otpor i trenje, omogućavajući mu da dostigne brzine bez presedana. Trenutna faza testiranja uključivala je nivo vakuuma za koji se procenjuje da je na donjem kraju skale, verovatno oko 0,07 bara.

Kineska maglev tehnologija nije nova. Ta zemlja se već može pohvaliti drugim najbržim vozom na svetu, koji dostiže brzinu od 602 km/h, odmah posle japanskog rekordera serije L0 Maglev.

Međutim, okruženje niskog vakuuma T-Flight-a nudi potencijal za još veće brzine, koje bi mogle nadmašiti tradicionalne sisteme maglev. Krajnji cilj CASIC-a je da poveže velike gradove poput Pekinga i Šangaja maglevom železnicom koja može da dostigne brzine do 1.000 km/h .

Neverovatne brzine

Takav sistem bi mogao da smanji vreme putovanja između ovih gradova na samo sat i po, u poređenju sa 4,5-6,5 sati koje trenutno zahteva postojeća brza železnica.

Gledajući unapred, CASIC planira da proširi test stazu na 60 km u sledećoj fazi, gde imaju za cilj da potisnu T-Flight do njegovog punog potencijala od 1000 km/h. Čak se spekuliše o trećoj fazi koja ima za cilj neverovatnih 4.000 km/h , iako su ti planovi i dalje neizvesni.

Dok bezbednost i ekonomska održivost ostaju ključni problemi, posebno u slučaju pada pritiska u gasovodima, ogromna populacija Kine i značajni resursi CASIC-a mogli bi da ambiciozni projekat postanu stvarnost. Kako svet posmatra, Kina bi mogla da isporuči hiperpetlju koja je do sada izmicala zapadnim naporima.