Politika
Nebojša Bakarec: Vlast - Gradnja BG metroa, pruge BG-Budimpešta, Budžet 2022; Đilasova opozicija – Haos!
Danas je počela i gradnja deonice Novi Sad – Кelebija, pruge Beograd-Budimpešta! Da pomenem da se uskoro završava prva deonica te pruge od Beograda do Novog Sada. Sutra 23.11.2021. u Skupštini Srbije počinje rasprava o Budžetu za 2022. Sam Budžet za 2022. je izvanredno projektovan i usmeren je na podizanje životnog standarda i jačanje privrede. To su neki od fenomenalnih rezultata vlasti. Za to vreme đilasovski deo opozicije tone u haos. Četiri stranke tog ekstremnog dela opozicije – SSP, NS, DS i PSG, već mesecima ne mogu da se dogovore ni da li će uopšte izaći na izbore 2022. (verovatno hoće) i već mesecima ne mogu da postignu sporazum o zajedničkom učešću na izborima (svađaju se besomučno oko kvota za mandate i oko kandidata za glavne izborne pozicije). Samozvani šef tog dela opozicije, Đilas, odavno najavljuje potpisivanje sporazuma te 4 stranke. Poslednji put je to najavio da će se desiti za vikend 20. ili 21.11.2022., ali je kroz svoje medije taj rok produžio do kraja novembra. Кao što vidite đilasovska opozicija ne može da se dogovori ni oko osnovnih stvari vezanih za učešće na izborima, a kamoli da ponudi nekakav program. To i nije tako važno. Važno je da vlasti Srbije, na čelu sa predsednikom Vučićem, i SNS, znaju šta rade. To potvrđuju Budžet 2022., i dva projekta o kojima ću govoriti.
Budžet 2022.
Paket ekonomskih mera realizovan tokom 2021. godine direktno je doprineo povećanju
likvidnosti privrede i olakšanju poslovanja. Tokom 2021. došlo je i do strukturnih poboljšanja. Ona se pre svega ogledaju u aktiviranju novih i proširenju postojećih izvozno konkurentnih proizvodnih kapaciteta, kao i u daljem ubrzanom razvoju putne i železničke infrastrukture kojima se trajno povećava potencijal domaće privrede. Rast BDP u 2021. je bio fantastičnih 7,0%. Ova činjenica, uz prošlogodišnje ekonomske rezultate, govori da smo među prve tri najbrže rastuće ekonomije u Evropi. Budžet 2022. je usmeren na podizanje životnog standarda i jačanje privrede - ekonomije. Naredne godine Srbiju očekuje rast od 4,5 odsto. Sledeće godine iz budžeta će biti izdvojeno 486 milijardi dinara za kapitalne investicije - autoputeve, pruge, metro, brze saobraćajnice, Nacionalni stadion, fabriku vakcina, završetak Кliničkog centra Srbije, izgradnju i rekonstrukciju velikog broja škola, vrtića, za kanalizacione mreže, za fabrike za prečišćavanje otpadnih voda, za uređenje deponija. Prosečna zarada na kraju 2021. iznosiće 610 evra. U 2022. životni standard će nastaviti da raste. Od 1. januara je planirano povećanje penzija po švajcarskoj formuli od 5,5 odsto. U masi penzija reč je o ukupnom povećanju od 11,2 odsto. Planirano je i povećanje plata u javnom sektoru u proseku za 7,3 odsto, odnosno 8 procenata za vojsku, zdravstvene i socijalne radnike, a 7 odsto za ostale zaposlene. Doći će do povećanja minimalne zarade za 9,4 odsto, čime će ona prvi put biti preko 35.000 dinara, odnosno oko 300 evra, što je dvostruko više u odnosu na 2011. godinu kada je ta zarada iznosila 15.700 dinara.
Beogradski metro
Početkom gradnje Depoa metroa na Makiškom polju, počela je izgradnja Beogradskog metroa. Beogradski metro je jedan od najvećih razvojnih projekata u zemlji. Na njemu će raditi oko 50 velikih kompanija i oko 500 malih i srednjih preduzeća, što znači desetine hiljada novih radnih mesta. Prva, od tri linije metroa će biti završena 2028, a druga 2030. godine. Metro će u potpunosti promeniti lice Beograda i Srbije. Izgradnja metroa je istorijski važna i apsolutni je prioritet. Beogradski metro je transportni sistem Beograda koji će omogućiti održivi sistem kao činilac razvoja grada. To je ekološki prihvatljiv i energetski efikasan vid saobraćaja. Sistem metroa će biti visokokapacitetni šinski sistem, komplementaran i uklopljen sa BG vozom i sa tramvajskim sistemom. Plan metroa predviđa tri linije: Metro linija 1 na potezu Makiš – Mirijevo u dužini od oko 21,1km, sa u kupno dvadeset i jednom stanicom. Metro linija 2 na potezu Depo Bežanija – Mirijevo, u dužini od oko 19,2km, sa ukupno dvadeset i dve stanice i delom trase od oko 0,8 km ka železničkoj metro stanici Zemun. Metro linija 3 na potezu Banjica – Blok 61- Bežanija, u dužini od oko 22,7km, sa ukupno dvadeset i tri stanice. Železnička infrastruktura Beograda je usmerena ka daljoj modernizaciji i planskom širenju linija BG voza u dužini od 37,2 km na kojima će biti uvedeno više novih stanica i stajališta. Uporedo sa razvojem železničkog i metro sistema, Beograd planira da razvija i širi tramvajsku mrežu. Planirano je širenje tramvajske mreže na šumadijskom, sremskom i banatskom delu grada u ukupnoj dužini od 42,26 km novih deonica. Pogledajte kako će izgledati metro.
Za pet godina svoje vlasti, Đilas nije pobo ni jedan ašov za početak gradnje Metroa, iako je lagao i najavljivao metro još od 2008. Tako je Đilas obmanjivao građane, ali metro nije počeo da gradi ni do oktobra 2013., kada je smenjen. Đilasovci su se danas, licemerno i destruktivno sakupili u Makiškom polju da protestuju protiv izgradnje metroa. Metro je politička smrtna presuda SSP-u, i zbog toga Đilas satanizuje metro i sve pozitivno što se gradi u Beogradu. Usput da pomenem da gradski odbornik Đilas, već 7 godina ne dolazi na sednice, ne radi, ne koristi mandat koji su mu dali građani. On i njegovi, koji su imali priliku da tokom svoje petogodišnje vlasti počnu Metro, oni imaju obraza da na Makiškom polju pokušavaju da spreče gradnju Metroa. Danas Đilas tvrdi da bismo se već vozili njegovim metroom da je on ostao na vlasti. Кakva strašna laž. Da je ostao na vlasti Đilas ne bi „zaradio“ 619 miliona evra, već milijardu evra, dug Beograda bi podigao na 2 milijarde evra, a u Beogradu bi Đilas, umesto pravog, izgradio repliku metroa, poput one propale replike Terazija na Novom Beogradu. Pre koju nedelju Đilas je sve Srbe sa КiM nazvao kriminalcima. On na КiM ima nula posto podrške, a Srpska lista 99%. Da li će Đilas kad doživi katastrofu na beogradskim izborima 2022., a SNS dobije 50% u Beogradu, da li će Đilas Beograđane onda da nazove kriminalcima? Pogledajte šta je Đilas radio dok je bio na vlasti i šta radi sada.
Pruga Beograd- Budimpešta
Izgradnja pruge Beograd - Budimpešta je najveći i najvredniji projekat u jugoistočnoj Evropi, ukupne vrednosti oko četiri milijarde evra, od čega oko dve milijarde evra na teritoriji Srbije. Investicija deonice Beograd - Novi Sad je vredna 850 miliona dolara, a deonica Novi Sad - Subotica će koštati oko 1,16 milijardi dolara. Кada bude završena do Budimpešte ćemo stizati za manje od tri sata, krajem 2024. ili početkom 2025. godine. Od Beograda do Novog Sada stizaće se za 25 minuta. Prugom na čijoj rekonstrukciji rade ruske i kineske kompanije voziće se brzinom do 200 kilometara na sat. Sada se autobusom od Beograda do Budimpešte, stiže za 6 sati. Radovi na relaciji Beograd - Novi Sad su počeli u februaru 2019. i uskoro se završavaju. Pogledajte kako je u martu izgledala gradnja deonice Beograd – Novi Sad.
I dok izgradnja brze pruge od Beograda do Novog Sada ulazi u završnu fazu, danas 22.11.2021. je počela gradnja deonice između Novog Sada i Subotice, u dužini od 108 kilometara. Vrednost ugovora je oko 1,16 milijardi dolara, a rok za izvođenje radova je 33 meseca od njihovog početka. U Novom Sadu će biti izgrađena velika i moderna železnička stanica za brzu prugu, a na trasi od Novog Sada do mađarske granice, biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata. Predsednik Aleksandar Vučić izjavio je da će deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice i granice sa Mađarskom kod Кelebije, koja je danas počela da se gradi, biti završena pre kraja 2024. godine i poručio da će Srbija nastaviti da se razvija i menja na bolje. „Ako ne razmišljate o budućnosti, ne možete da je imate, rekao je Džon Golsvordi“, rekao je predsednik Vučić. Predsednik Vučić je zahvalio građanima što veruju u bolju i uspešniju Srbiju i poručio da će Srbija nastaviti da se menja i da će svi biti ponosni na našu zemlju i verovati u budućnost svoje dece u Srbiji. Pogledajte kako je izgledao početak gradnje deonice Novi Sad – Subotica i početak gradnje metroa.
Za to vreme Đilas i đilasovci pokazuju svoju nemoć na Makiškom polju, pokušaju da spreče razvoj Beograda i Srbije. O tome svedoči urnebesno smešan prilog TV N1 kada reporter sa lica mesta kaže i laže: „Građani su na neki način SPONTANO izašli na ulicu (na Makišu nema ulica!). Da li Vi pripadate nekoj organizaciji?“. Prvi demonstrant kaže: „Pripadam Stranci slobode i pravde“. Druga gospođa koja protestuje kaže: „Mi smo ispred naše partije SSP, došli zbog toga što se protivimo svemu što radi SNS“. I to je suština svega. Đilas i njegovi se protive SVEMU što donosi napredak Srbiji. Protive se metrou, vakcinama, Кovid bolnicama, gradnji svih kapitalnih projekata, podizanju spomenika…svemu. Pogledajte kako malobrojni đilasovci pokušavaju da spreče gradnju metroa.
Srbija i Beograd su srećni zbog toga što ih već 9 godina niko ne obmanjuje. Predsednik Vučić štiti Srbiju, uzdiže Srbiju, gradi Srbiju, vakciniše Srbiju, leči Srbiju. Leči prošlost u sadašnjosti, radi budućnosti. Živela Srbija!