Politika
IZ NAŠE ZEMLJE IZNEO MILIJARDE, PA GLUMI GAZDU U PREMIJER LIGI! Đilasov Šolak ojadio Srbiju, pa sada za čak 150 miliona funti kupuje Sautempton!?
Ovo su juče objavili britanski mediji, a prvi je informaciju plasirao urednik "Skaj njuza" Majk Klajnman. Prema tim navodima, vlasnik FK Sautempton biće firma 'Sport Republic', čiji je glavni investitor upravo Šolak.
- Fudbalski klub Sautempton dobiće novog vlasnika - kompaniju 'Sport Republic', čiji je glavni investitor Dragan Šolak, osnivač 'Junajted grupe', u okviru koje posluje i Sport klub. Šolak stoji iza nove kompanije koja će pokušati da dođe do vlasništva u još nekim klubovima u drugim ligama, slično strategiji kakvu imaju vlasnici Mančester sitija - prenose britanski mediji. Ovu informaciju potvrdio je kasnije i FK Sautempton.
Da li plaća porez
Državni organi moraju da ustanove da li je na taj novac, koji potiče iz Srbije, uredno plaćen porez
Marko Matić, Centar za odgovorne medije
I dok se Šolak juče nije oglašavao, ove informacije je među prvima prokomentarisao poslanik SNS Vladimir Đukanović, zapitavši se šta sve mogu Đilas i Šolak na predstojećim izborima ako ovako lako troše novac.
- Halo Bing kako brat? Izgubio prava na Premijer ligu? Ništa, kad izgubiš prenose Premijer lige, onda makar kupi klub. Cena, prava sitnica. Sto-sto pedeset miliona funti... Pitate li se šta sve mogu Šolak i Đilas da urade na izborima u Srbiji kada sad bez blama bace sto miliona funti, otetih u Srbiji na ko zna koji način, da bi kupili Sautempton? Da li ste svesni moći tih ljudi i njihove bahatosti? - napisao je Đukanović na društvenim mrežama.
Marko Matić iz Centra za odgovorne medije kaže da treba hitno da se ispita da li je Šolak platio sve poreze na novac koji je izneo iz Srbije.
- Šolak, naravno, ima pravo da ulaže novac gde god misli da je to za njega najbolje, ali državni organi moraju da ustanove da li je na taj novac, koji potiče iz Srbije, uredno plaćen porez. S druge strane, spektar ulaganja 'Junajted grupe' jasno ukazuje da je reč o firmi spekulativnog karaktera, koja nema bazični biznis, već se bavi kupoprodajama i rizičnim transakcijama sa investicionim fondovima. Ovo otkriva i motiv zbog čega su Šolaku potrebni politički i medijski uticaj u regionu kao poluge pomoću kojih može da ostvari ekstraprofit, uz odsustvo bilo kakve konkurencije - naglašava Matić.